Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Trasa Mostu Marii Skłodowskiej-Curie. Warszawa ogłosiła przetarg na koncepcję

Redakcja
Sebastian Glaziński
Warszawa ogłosiła przetarg na koncepcję programową z uzyskaniem decyzji środowiskowej dla budowy Trasy Mostu Marii Skłodowskiej-Curie. Chodzi o odcinek od ulicy Kasprowicza do drogi ekspresowej S7, a dokładnie węzła Janickiego. Wiemy, kiedy upływa termin składania ofert. Szczegóły w artykule.

Ten odcinek drogi umożliwi połączenie pomiędzy drogami ekspresowymi S8 i w przyszłości S7, jak również ma przyczynić się do ulepszenia wyjazdu z miasta w kierunku Gdańska. Koncepcja jest kluczowa, bowiem bez niej GDDKiA chciała wykreślić węzeł Janickiego z planowanej budowy ekspresowej trasy S7.

Miasto, ponad dekadę temu, zarezerwowało grunty pod zachodni odcinek Trasy Mostu Marii Skłodowskiej-Curie. Teraz pojawiło się 900 tys. złotych na przygotowanie koncepcji oraz dokumentacji. Ma być ona gotowa do 2024 roku.

Jak przekazał Urząd Miasta koncepcja ma być wykonana w co najmniej czterech wariantach.

Trasa Mostu Marii Skłodowskiej-Curie. Miasto mówi o czterech wariantach

Rzeczniczka stołecznego ratusza Monika Beuth-Lutyk przedstawiała, że we wszystkich wariantach zaprojektowane zostaną obustronne ciągi piesze i drogi dla rowerów oraz zieleń. W planach jest stworzenie minimum jednego rzędu drzew po każdej stronie drogi.

Wariant 1 – droga główna ruchu przyspieszonego (GP). Ten wariant zakłada zaprojektowanie bezkolizyjnych jezdni głównych z dwoma pasami ruchu każda, z torowiskiem w pasie dzielącym ul. Nocznickiego, oraz jezdni lokalnych w poziomie terenu ze skrzyżowaniami z ul. Kasprowicza, wyjazdem z pętli Młociny, Wólczyńską, Arkuszową, Rokokową.

Wariant 2 – przewiduje parametry techniczne jak dla drogi głównej, jednak będzie tu możliwość zastosowania wyższych parametrów.

- Zakłada poprowadzenie jezdni głównych na estakadach co najmniej nad skrzyżowaniami z ul. Kasprowicza i wyjazdem z pętli Młociny, a ponadto skrzyżowania w poziomie terenu z ul. Wólczyńską i Arkuszową oraz w miejscach niezbędnych do obsługi przyległych terenów – wskazuje Małgorzata Gajewska ze Stołecznego Zarządu Rozbudowy Miasta.

W tym przypadku dopuszcza się możliwość zaprojektowania dodatkowych odcinków na estakadach lub w tunelu, jeżeli będzie to uzasadnione wynikami prognoz ruchu. Wskazane jest zminimalizowanie kolizji jezdni głównych z torowiskiem tramwajowym.

Wariant 3 – zakłada parametry projektowe jak dla klasy drogi głównej (G) z dwoma jezdniami głównymi po dwa pasy ruchu każda w poziomie terenu oraz jezdnie serwisowe do obsługi przyległego terenu. Wariant przewiduje skrzyżowania z ul. Kasprowicza, wyjazdem z pętli Młociny, Wólczyńską, Arkuszową, Rokokową oraz torowisko tramwajowe w pasie dzielącym ul. Nocznickiego.

Oferty można składać do 12 maja. Zwycięska firma będzie miała 24 miesiące na przygotowanie dokumentacji, od dnia podpisania umowy. Następnym krokiem będzie wybranie wykonawcy i rozpoczęcie budowy. Możliwe będzie to najwcześniej w 2024 roku.

od 7 lat
Wideo

Pismak przeciwko oszustom, uwaga na Instagram

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto