Ten odcinek drogi umożliwi połączenie pomiędzy drogami ekspresowymi S8 i w przyszłości S7, jak również ma przyczynić się do ulepszenia wyjazdu z miasta w kierunku Gdańska. Koncepcja jest kluczowa, bowiem bez niej GDDKiA chciała wykreślić węzeł Janickiego z planowanej budowy ekspresowej trasy S7.
Miasto, ponad dekadę temu, zarezerwowało grunty pod zachodni odcinek Trasy Mostu Marii Skłodowskiej-Curie. Teraz pojawiło się 900 tys. złotych na przygotowanie koncepcji oraz dokumentacji. Ma być ona gotowa do 2024 roku.
Jak przekazał Urząd Miasta koncepcja ma być wykonana w co najmniej czterech wariantach.
Trasa Mostu Marii Skłodowskiej-Curie. Miasto mówi o czterech wariantach
Rzeczniczka stołecznego ratusza Monika Beuth-Lutyk przedstawiała, że we wszystkich wariantach zaprojektowane zostaną obustronne ciągi piesze i drogi dla rowerów oraz zieleń. W planach jest stworzenie minimum jednego rzędu drzew po każdej stronie drogi.
Wariant 1 – droga główna ruchu przyspieszonego (GP). Ten wariant zakłada zaprojektowanie bezkolizyjnych jezdni głównych z dwoma pasami ruchu każda, z torowiskiem w pasie dzielącym ul. Nocznickiego, oraz jezdni lokalnych w poziomie terenu ze skrzyżowaniami z ul. Kasprowicza, wyjazdem z pętli Młociny, Wólczyńską, Arkuszową, Rokokową.
Wariant 2 – przewiduje parametry techniczne jak dla drogi głównej, jednak będzie tu możliwość zastosowania wyższych parametrów.
- Zakłada poprowadzenie jezdni głównych na estakadach co najmniej nad skrzyżowaniami z ul. Kasprowicza i wyjazdem z pętli Młociny, a ponadto skrzyżowania w poziomie terenu z ul. Wólczyńską i Arkuszową oraz w miejscach niezbędnych do obsługi przyległych terenów – wskazuje Małgorzata Gajewska ze Stołecznego Zarządu Rozbudowy Miasta.
W tym przypadku dopuszcza się możliwość zaprojektowania dodatkowych odcinków na estakadach lub w tunelu, jeżeli będzie to uzasadnione wynikami prognoz ruchu. Wskazane jest zminimalizowanie kolizji jezdni głównych z torowiskiem tramwajowym.
Wariant 3 – zakłada parametry projektowe jak dla klasy drogi głównej (G) z dwoma jezdniami głównymi po dwa pasy ruchu każda w poziomie terenu oraz jezdnie serwisowe do obsługi przyległego terenu. Wariant przewiduje skrzyżowania z ul. Kasprowicza, wyjazdem z pętli Młociny, Wólczyńską, Arkuszową, Rokokową oraz torowisko tramwajowe w pasie dzielącym ul. Nocznickiego.
Oferty można składać do 12 maja. Zwycięska firma będzie miała 24 miesiące na przygotowanie dokumentacji, od dnia podpisania umowy. Następnym krokiem będzie wybranie wykonawcy i rozpoczęcie budowy. Możliwe będzie to najwcześniej w 2024 roku.
Pismak przeciwko oszustom, uwaga na Instagram
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?