Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Trasa S7 Lesznowola - Tarczyn. Co z kluczowym, opóźnionym, odcinkiem dla Warszawy? Miał być przejezdny jeszcze w 2022 roku

Kamil Jabłczyński
Kamil Jabłczyński
Co z kluczowym odcinkiem trasy S7 na południe od Warszawy? Nadal czekamy na otwarcie fragmentu od węzła Lesznowola do węzła Tarczyn Północ. Na zdjęciach widać wyraźnie, że na trasie ułożono już warstwę wierzchnią asfaltu. Droga wygląda jakby była gotowa do tego by lada dzień ją otworzyć. Okazuje się, że jeszcze na nią poczekamy do wiosny. Przejezdna miała być już w 2022 roku.

Zgodnie z informacjami z oficjalnej strony GDDKiA zaawansowanie prac wynosi ok. 80%, a ich termin kontraktowy to marzec 2024 roku. Taki poziom zaawansowania potwierdza w rozmowie z nami Małgorzata Tarnowska z GDDKiA. Jednakże przejezdność ten odcinek miał otrzymać jeszcze w 2022 roku, o czym wielokrotnie informowaliśmy. Jeszcze na przełomie listopada i grudnia w rozmowach z nami Małgorzata Tarnowska, z warszawskiego oddziału GDDKiA, mówiła drogowcy chcieliby dotrzymać tego terminu i wydaje się realny. Mimo to kierowcy nadal czekają na kluczowy odcinek, który na zdjęciach wygląda jakby lada dzień mogły nim pojechać samochody.

Trasa S7 Lesznowola - Tarczyn. Co z kluczowym, opóźnionym, o...

Jak mówią drogowcy oddanie ciągu głównego trasy, czyli uzyskanie przejezdności dla kierowców, planowane jest na II kwartał tego roku. Wcześniej mówiło się, że pogoda mogła pokrzyżować plany dotyczące oddania tego odcinka jednak jak tłumaczy nam Małgorzata Tarnowska: - Pomimo przerwy zimowej, którą wykonawca ma zapisaną w kontrakcie, nie przerwane zostały prace. Prowadzone są roboty na drogach lokalnych i technologicznych. Budowane są ekrany akustyczne (w głównej mierze montowane są wypełnienia). Trwa budowa kanalizacji oraz przebudowa kolizji z sieciami podziemnymi.

Zapytaliśmy też o roszczenia wykonawcy odcinka. Temat przewijał się bowiem już wcześniej. - Oczekuje on wydłużenia czasu na ukończenie lub dodatkowych środków finansowych. Termin może zostać przesunięty w sytuacji, gdy wykonawca uzasadni, że w czasie realizacji nastąpiły okoliczności, na które nie miał wpływu, a uniemożliwiły prowadzenie robót - słyszymy od Małgorzaty Tarnowskiej. Na razie trwają rozmowy pomiędzy inwestorem a wykonawcą trasy. To niezwykle pechowy odcinek, z poprzednim wykonawcą zerwano umowę.

Po oddaniu do użytkowania odcinka od Lesznowoli do Tarczyna będzie możliwe poruszanie się z Warszawy trasą S7 aż do granicy województwa świętokrzyskiego i małopolskiego. Kolejne fragmenty "ekspresówki" mają być też oddane do użytku kierowców w tym roku. Zgodnie z umową zakończenie wszystkich prac przewidziane jest w I kwartale 2024 r. Dodatkowo do końca III kwartału 2024 r. wykonawca wyremontuje 17 kilometrów obecnego przebiegu DK7, od Sękocina Starego do Rembertowa.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto