Trasa Świętokrzyska w budowie. Szeroka droga i tunel na Targówek

Redakcja
Trasa Świętokrzyska w budowie. Szeroka droga i tunel na Targówek
Trasa Świętokrzyska w budowie. Szeroka droga i tunel na Targówek Przemek Świderski
Od przyszłego roku szybciej dojedziemy na Targówek. Trwa budowa trasy Świętokrzyskiej. Wygodna droga powstanie za Dworcem Wschodnim.

W 2017 roku przejedziemy szeroką drogą od mostu Świętokrzyskiego aż do ul. Zabranieckiej na Targówku. Prace na Trasie Świętokrzyskiej będą się odbywać równolegle, na dwóch odcinkach. Przede wszystkim powstanie odcinek od ul. Kijowskiej, rozpoczynający się na wysokości Dworca Wschodniego. Dalej droga będzie biegła tunelem pod torami dalekobieżnymi aż na Targówek.

- Do tej pory została przeprowadzona większość rozbiórek budynków i wycinka zieleni – wyjaśnia Agata Choińska-Ostrowska z Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych. - W drugiej połowie lutego wykonawca rozpocznie prace przy korpusach tuneli - dodaje. Na wygodne połączenie między dzielnicami mieszkańcy czekają od wielu lat. Ratusz informuje, że podany termin - jesień 2017, na pewno zostanie dotrzymany. Za inwestycję odpowiada austriacka firma Strabag, która w zeszłym roku wygrała przetarg na realizację trasy. Koszt budowy odcinka od Dworca na Targówek, wraz z tunelem, wynosi 76 mln zł.

Połączenie z Targową
W tym roku dobudowany zostanie również brakujący fragment Trasy Świętokrzyskiej od ul. Zamoyskiego do ul. Targowej. - Chcemy jak najszybciej dobudować ten odcinek do ul. Targowej - wyjaśnia Agata Choińska-Ostrowska. Na inwestycję zarezerwowano ponad 52 mln zł. Obecnie trwają przygotowania do przetargu. Prawdopodobnie odcinek zostanie ukończony jeszcze w tym roku.

Nowa droga będzie przedłużeniem istniejącego połączenia, które urywa się przy stacji metra Stadion Narodowy. Nie będzie jednak bezpośredniego przejazdu do Dworca Wschodniego. - Powstanie prawoskręt z trasy Świętokrzyskiej na ul. Targową, bez możliwości przejazdu na wprost na ul. Kijowską - dodaje rzecznik ZMID. W przyszłości powstanie jednak bezpośrednie połączenie od ul. Targowej, do ul. Markowskiej.


Jeśli jesteś zainteresowany patronatem naszemiasto.pl – napisz pod adres [email protected]
Jeśli chciałbyś zrobić projekt niestandardowy z naszemiasto.pl – napisz pod adres [email protected]


Wideo

Komentarze 2

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

w
warszawiak
Przy okazji budowy fragmentu do Targowej, mogliby dogadac się z kolejarzami i dosunąć trasę do samych torów kolejowych, a antymiejski nasyp zastąpić murem oporowym, tak jak się robi na całym świecie. Kolej na nasypie to jest dobra wśród pól na prowincji, a nie w centrum stolicy. Koszt nie byłby jakiś wielki, szczególnie wobec sporego budżetu inwestycji (52 mln zł).
Z
Zgred
Autorowi notatki zalecam zakup planu Warszawy. Gdzie ul. Kijowska, a gdzie Dworzec Centralny?
Dodaj ogłoszenie