Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Trasy rowerowe w Warszawie. Jest plan inwestycji. "Chcemy dobić do 800 km ścieżek w przyszłym roku"

Martyna Konieczek
Martyna Konieczek
Do końca roku miasto planuje wybudować około 30 km dróg rowerowych
Do końca roku miasto planuje wybudować około 30 km dróg rowerowych Adam Jankowski
Rozpoczęły się prace nad zwężeniem ulicy Marszałkowskiej i stworzeniem drogi rowerowej, którą będzie można dojechać do placu Bankowego. Jak jednak podkreśliły władze stolicy, jest to tylko jedna z wielu inwestycji rowerowych zaplanowanych na ten rok oraz następne. W środę, 24 maja, wiceprezydent Warszawy Michał Olszewski oraz ZDM przedstawił rowerowe plany miasta. Szczegóły poniżej.

Rowerem przez centrum. Miasto zwęża Marszałkowską i tworzy drogę rowerową

Władze Warszawy postanowiły dokończyć teleport rowerowy na Marszałkowskiej, który zaczyna się na skrzyżowaniu z ulicą Królewską, a kończy przy placu Bankowym. Na przebudowie zyskać mają nie tylko rowerzyści, ale także piesi - zostaną przebudowane chodniki, a także pojawi się szpaler drzew.

Likwidujemy kolejny „teleport” między placem Bankowym a ulicą Królewską. Trasę rowerową otworzymy tu jeszcze w tym roku. Obecnie w Warszawie jest ponad 738 km tras rowerowych, niemal trzykrotnie więcej niż dekadę temu. Budujemy kolejne 30 km, a w przyszłym roku chcemy dobić do 800 - mówił wiceprezydent Olszewski.

Prace w tym rejonie powinny zakończyć się na jesieni. Wcześniej, bo już latem, rowerzyści dostaną nową trasę przez plac Trzech Krzyży i Nowy Świat, która uzupełnia brak w sieci tras rowerowych w centrum.

Prace nie tylko w centrum. Kolejne nowe ścieżki

Jak wymienia Zarząd Dróg Miejskich, trwają przebudowy m.in.: ciągu ulic Rudnickiego-Podczaszyńskiego-Perzyńskiego na Bielanach, fragmentu ulicy Branickiego wraz ze skrzyżowaniem z ul. Przyczółkową w Wilanowie czy ulicy Kondratowicza między nowymi stacjami II linii metra na Targówku.

Niebawem rozpocznie się przebudowa ul. Jana Kazimierza na Odolanach, a w koordynacji z nią planujemy też zmiany na poprzecznej ul. Ordona. W drugiej połowie roku zaplanowana jest budowa drogi dla rowerów na ul. Głębockiej, gdzie wraz z buspasem powstanie brakujący fragment infrastruktury rowerowej łączący Białołękę z II linią metra - informują drogowcy.

Równocześnie miasto szykuje kolejne inwestycje, by zgłosić je w konkursie na dofinansowanie ze środków unijnych. Na liście znajdują się tak ważne trasy jak ul. Andersa i Bonifraterska oraz al. Solidarności (od Okopowej do al. Jana Pawła II), które ułatwią dojazd do centrum z Żoliborza, Woli i Bemowa. Miasto chce też zakończyć z rowerowym absurdem na Rondzie Zesłańców Syberyjskich, gdzie kluczowa trasa kończy się schodami.

Dużo nowych tras szykuje się na prawym brzegu Wisły. Miasto projektuje przebudowę ul. Okrzei, która jest przedłużeniem budowanego mostu pieszo-rowerowego i otworzy dojazd rowerem między Starą Pragą a Powiślem. Na liście szykowanych inwestycji są też tak ważne trasy jak al. Waszyngtona, ul. Patriotów, ul. Lucerny czy ul. Niemcewicza w Wesołej.

Kolejne nowe trasy rowerowe powstaną w najbliższych latach również wzdłuż linii tramwajowej na ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r., dla której trwają obecnie poszukiwania wykonawcy.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Powrót reprezentacji z Walii. Okęcie i kibice

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto