Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

True Italian Taste. Warszawskie Powiśle zamieniło się w południe Włoch. Za nami wyjątkowa gala

Michał Mieszko Skorupka
Michał Mieszko Skorupka
Degustacja serów
Degustacja serów naszemiasto.pl
W czwartek 10 czerwca w Warszawie miała miejsce uroczystość wieńcząca projekt True Italian Taste, w ramach którego odbywa się certyfikacja Made in Italy. Włoskie opowieści, degustacja serów oraz innych specjałów tamtejszej kuchni okraszone wspaniałą muzyką na żywo sprawiły, że wieczór na Powiślu zamienił się w fascynującą podróż na Półwysep Apeniński.

10 czerwca w restauracji Spacca Napoli na warszawskim Powiślu odbyła się gala wieńcząca projekt True Italian Taste. Podczas uroczystości, zaproszeni goście mieli okazję spróbować wyśmienitych włoskich serów, dań rybnych, mięsnych, wegetariańskich oraz win, które w połączeniu z klimatyczną muzyką na żywo sprawiły, że tego wieczora wszyscy czuli się jak na południu Półwyspu Apenińskiego.

W trakcie gali prowadzonej przez panią Tassę Capponi-Borawską, goście wysłuchali wielu ciekawostek na temat oryginalnych włoskich produktów wysokiej jakości, a także dowiedzieli się, jak zmieniało się w Polsce ich postrzeganie na przestrzeni ostatnich 10 lat. Podczas wieczoru przemawiali m.in. przedstawiciele stowarzyszenia Slow Food Warszawa.

Prawdziwą atrakcją była degustacja dojrzewających serów, które na restauracyjne deski trafiły prosto ze słonecznej Italii. Goście spróbowali takich przysmaków jak: Fiore sardo dei pastori, cacioricotta del Cilento, Pecorino a latte crudo della Maremma, Maiorchino, Puzzone di Moena di malga, Stracchino all'antica delle valli orobiche, Caciocavallo podolico del Gargano, Formaggio di latteria turnaria. Podczas degustacji serwowano znakomite włoskie wina.

Po degustacji przyszedł czas na prawdziwą ucztę. Goście w iście południowym stylu, bo do późnego wieczora, kosztowali przeróżnych dań kuchni włoskiej. Miłośnicy ryb mogli liczyć na wyborny tatar z tuńczyka, delikatnego pieczonego labraksa oraz makaron paccheri żabnicą. Fani dań mięsnych zachwalali Inoltini di maiale con pancetta, a więc roladki wieprzowe w bekonie, podawane z kremem z ziemniaków i truflami oraz Paccheri al ragu' napoletano, czyli makaron w wolnogotującym się sosie pomidorowym z mięsem wołowo-wieprzowym i winem.

Nie zapomniano także o wegetarianach, którzy próbowali Spaghetti al pesto, sałatki ze świeżych pomidorów i mozzarelli oraz pieczonej zapiekanki z bakłażana. Na deser przygotowano Fiocco di neve bianco, fiocco di neve al pistacchio oraz crema di caff'e, a więc miękkie bułeczki z kremem z ricotty bawolej, ricotty i pistacji, a także kremową kawę na zimno.

Starannie przygotowana prezentacja oraz degustacja włoskich smaków nie pozostawiły wątpliwości, że tamtejsza kuchnia to nie tylko jedzenie i picie, ale przede wszystkim sztuka. Ta nie udałaby się bez oryginalnych, prawdziwych produktów, do których kupowania zachęcali organizatorzy gali.

Czym jest Certyfikat Made in Italy?

Program True Italian Taste 2021 ma na celu wyjaśnić konsumentom, w jaki sposób odróżnić prawdziwe włoskie produkty, od ich tańszych podróbek. Projekt wspiera także włoskie i polskie firmy dążące do zwiększenia ich zauważalności na rynku.

Włoska Izba Handlowo-Przemysłowa w Polsce od czerwca tego roku wydaje Certyfikaty Made in Italy. Są to specjalne oznaczenia dla sklepów, które w swoim asortymencie posiadają oryginalne włoskie produkty. Obecnie na terenie Warszawy, certyfikaty posiada 28 sklepów. Ich pełną listę można zobaczyć na tej stronie.

Certyfikat Made in ItalyMateriały Prasowe

Aby ubiegać się o certyfikat, właściciele sklepów muszą zgłosić swoją kandydaturę za pomocą formularza. Po zgłoszeniu następuje weryfikacja, którą przeprowadza Włoska Izba. Na zakończenie procesu każda certyfikowana placówka otrzymuje naklejkę, która potwierdza jej udział w projekcie True Italian Taste Network (w ramach którego odbywa się certyfikacja). Ponadto, na właścicieli sklepów czekają warsztaty masterclass oraz wydarzenia tematyczne.

Warto dodać, że jednym z celów projektu True Italian Taste Network jest zwrócenie uwagi zagranicznego klienta na konsumpcję i świadomy zakup żywności w 100% wyprodukowanej we Włoszech. Jest to szczególnie istotne ze względu na zjawisko nazywane Italian Sounding, polegające na nazywaniu "włoskimi” produktów, które niewiele mają wspólnego z Italią.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Pasztet z białej fasoli

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto