Pod koniec marca, mur otaczający tor wyścigów konnych zaczęto zamalowywać czarną farbą. Jak się okazało, miała go pokyrć reklama Adidasa. Natychmiast zaczęły się protesty. Zawrzało zwłaszcza w internecie.
Czytaj także: Protest grafficiarzy pomógł. Trwają prace przy zamalowywaniu muru
W serwisach społecznościowych, takich jak facebook, spontanicznie organizowano akcje, mające wpłynąć na odstąpienie od zagarniania powierzchni. Największy bojkot giganta nazwano „adisucks”, a do akcji przyłączyło się 26 tys. użytkowników.
Jednocześnie na Facebooku pod wydarzeniem: "Nie dla zamalowania przez Adidas ściany służewieckiej!!!", w ciągu jednego weekendu do protestu przyłączyło się prawie 20 tys.osób.
Tak dużego odzewu, firma nie mogła zlekceważyć. Adidas, szybko odstąpił od swoich planów reklamowych i oświadczył, że chce naprawić swój błąd. Prace zamalowywania muru na Służewcu zostały wstrzymane.
Czytaj także: Adidas: przepraszamy, że doszło do sytuacji, która nie powinna mieć miejsca
Zgodnie z najnowszymi ustaleniami, ściana wróci do środowisk streetartowych. Zniszczony przez lata mur zostanie odnowiony. Wsparcie w rewitalizacji zapowiedział m.in. Adidas.
Całe zamieszanie niewątpliwie wyszło na dobre Wyścigom, które ostatnio popadały w zapomnienie. Już teraz pojawiają się informacje o imprezach, które mają się tam odbywać.
Warto zaznaczyć, że to nie pierwsza trudna dla Adidasa sytuacja. Trzy lata temu podobny bojkot wypowiedziano właśnie jemu i Coca-Coli. Powodem było to, że oba koncerny sponsorowały Igrzyska Olimpijskie w Chinach.
Czytaj także:
*Demontaż barierek przy murze na Służewcu. Grafficiarze już malują
*Oświadczenie DJ 600V w sprawie muru służewieckiego
Jak globalne ocieplenie zmienia wakacyjne trendy?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?