Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Trzeba umyć te pojemniki!

Redakcja
Włocławianie narzekają na smród i brudne pojemniki w pergolach. Uwagi dotyczą głównie kontenerów na odpady mokre. Takie sygnały otrzymujemy między innymi z osiedla „Południe".

Nasz Czytelnik z osiedla Południe jest oburzony stanem pojemników na odpady mokre, które nie dość, że są bardzo brudne, to jeszcze przeciekają. - Muchy, robactwo, zapach nie do zniesienia, jakaś ciecz, wylewająca się z pojemników - opisuje mężczyzna. - Czuję- obrzydzenie przed wejściem do pergoli, a przecież z cukru nie jestem - twierdzi mieszkaniec Południa. - Może śmieci są za rzadko wywożone?

- pyta.- Docierają do nas sygnały o tym, że w pergolach pojemniki są brudne - mówi Krystyna Wachowska, wiceprezes Spółdzielni Mieszkaniowej „Południe". Zapewnia, że władze spółdzielnia stara się ten problem rozwiązać na tyle, na ile może. Śmieci, tak zwane mokre, wywożone są z osiedla „Południe" dwa razy w tygodniu. O tej porze roku, w związku z temperaturą, wzmaga się odór odpadów. Czy można temu zaradzić lub problem złagodzić? Do Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej we Włocławku takżę dotarł sygnał od Czytelnika, który narzekał na to, że śmieci mokre są za rzadko wywożone.- Rozumiem oburzenie tego pana, ale sprawy dotyczące nowej ustawy śmieciowej powinny być rozpatrywane przez władze osiedlowe lub zgłaszane do władz miasta - mówi Alicja Lewandowska z sanepidu.

- My, jako instytucja, choć sygnał przyjęliśmy, nie jesteśmy w stanie pomóc w tej kwestii.Wyjaśnienia sprawy szukaliśmy więc w Urzędzie Miasta, odpowiedzialnym za gospodarkę śmieciową w nowym wydaniu. - Mycie i dezynfekcja pojemników są wliczone w cenę usługi - mówi Andrzej Sołtysiak, dyrektor wydziału gospodarki komunalnej. Wykonawca zlecenia - czyli firma „Saniko" - jest zobowiązana do minimum dwukrotnego umycia pojemników w ciągu roku, w okresie wiosennym i jesiennym. - Pojemniki oznaczone kolorem brązowym z napisem „odpady mokre", w okresie od kwietnia do października, będą myte raz w miesiącu. - mówi Andrzej Sołtysiak. - Wykonawcę usługi obowiązuje też dbałość o pojazdy i urządzenia, służące wywozowi śmieci. - Muszą być poddawane myciu i dezynfekcji z częstotliwością gwarantującą zapewnienie im właściwego stanu sanitarnego. To oznacza, iż trzeba te czynności wykonać nie rzadziej niż raz na miesiąc, a w okresie letnim, nie rzadziej niż raz na 2 tygodnie.Jak zapewnia dyrektor Sołtysiak, wykonawca zobowiązany jest posiadać dokumenty potwierdzające wykonanie tych czynności. Ponieważ to dopiero początki funkcjonowania nowej umowy śmieciowej, wiele spraw wyjaśni się po choćby miesięcznym okresie jej działania.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Nakarm psiaka, zgarnij kwiatka: Rozmowa Adrianem Meyerem

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto