Trzecia linia metra. Prezydent Trzaskowski zdecydował o przygotowaniach do inwestycji

Redakcja
W Warszawie powstanie III linia metra Szymon Starnawski
W Warszawie powstanie III linia metra. Ma ona połączyć Pragę Południe z centrum, a w dalszym etapie z Ochotą i Mokotowem. W czwartek, na najbliższej w najbliższy Radzie Warszawy radni, na wniosek prezydenta Rafała Trzaskowskiego, mają zdecydować o przesunięciu pieniędzy na pierwszy etap prac.

Trzecia linia metra ma M3 połączy Pragę - Południe z centrum stolicy, a docelowo również z Ochotą i Mokotowem. W pierwszym etapie, który zakończy się w 2028 roku, ma powstać sześć stacji. Nowa linia zostanie poprowadzona z funkcjonującej już od kilku lat stacji Stadion Narodowy, która od początku była planowana jako węzeł przesiadkowy. Stamtąd M3 pojedzie na kolejne stacje:

  • Gocław
  • Jana Nowaka Jeziorańskiego
  • Ostrobramska
  • Rondo Wiatraczna
  • Mińska
  • Dworzec Wschodni

Powstanie też odgałęzienie prowadzące do Stacji Techniczno-Postojowej na Koziej Górce.
Stacja Stadion Narodowy w planach ma być kluczowym węzłem komunikacyjnym prawobrzeżnej Warszawy, umożliwiającym przesiadkę do pociągów na dworcu PKP, linii autobusowych i tramwajów.

- Prace przygotowawcze dla pierwszego etapu rozpoczynamy już teraz. Chcemy dobrze przygotować ten projekt na nową perspektywę finansową UE. Natomiast w drugiej połowie roku zlecone zostaną prace nad studium technicznym linii M3 po lewobrzeżnej stronie Warszawy - mówi Prezydent Rafał Trzaskowski.

Metro dla Pragi

M3 planowana jest z myślą o 180 tysiącach osób mieszkających na Pradze - Południe. Metro ma zapewnić sprawną obsługę komunikacyjną dużych osiedli - Gocławia, Grochowa i Kamionka. Dzięki temu mieszkańcy drugiej - pod względem liczby mieszkańców - dzielnicy Warszawy będą mogli dotrzeć do centrum miasta już w ok. 17 min.

Przebieg trzeciej linii metra został wyznaczony nową trasą na podstawie analiz niezależnych ekspertów (konsorcjum firm Egis Rail – czołowej europejskiej firmy zajmującej się projektowaniem infrastruktury szynowej oraz polskiej firmy TransEko), a także na podstawie wniosków płynących z prac nad nowym studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Warszawy - kluczowego dokumentu, który przesądza o zagospodarowaniu przestrzennym miasta, o jego dalszym rozwoju.

Kładka przez Wisłę w Warszawie. Bulwar na rzece połączy Prag...

Nowe Otwarcie Rafała Trzaskowskiego

Decyzja o budowie III linii metra to kolejna w ostatnim czasie, po zapowiedzi budowy pieszo – rowerowego mostu przez Wisłę, rozpoczęciu przebudowy tzw. Placu Pięciu Rogów, ogłoszeniu konkursu na plan architektoniczny ulicy Chmielnej i rozpisaniu przetargu na przebudowę i zwężenie ulicy Marszałkowskiej, decyzja Prezydenta Rafała Trzaskowskiego w ramach projektu Nowe Otwarcie.

- To nie była łatwa decyzja, bo sytuacja finansowa miasta jest naprawdę trudna. Warszawa musi jednak stać się nie tylko idealnym miejscem do pracy, ale także wymarzonym miejscem do życia. Budowa trzeciej linii metra ma tu kluczowe znaczenie, bo komunikacja jest jedną z najważniejszych usług jakie świadczymy naszym mieszkańcom. – tłumaczy swoją decyzję Prezydent Rafał Trzaskowski.

Zobaczcie też: Stacja Techniczno-Postojowa Kabaty. Tutaj "śpi" metro

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie