Trzy lata rządów Rafała Trzaskowskiego. Warszawski Alarm Smogowy przeanalizował realizację obietnic prezydenta
Transport zbiorowy - metro i SKM
Na zielono autorzy projektu ocenili obietnicę ukończenia budowy ostatniego etapu II linii metra - z Bemowa na Targówek - do 2023 roku oraz rozpoczęcia pracy nad przedłużeniem II linii na Ursus i do stacji Warszawa Toruńska.
Z kolei czerwoną ''buźkę'' otrzymał postulat Trzaskowskiego o budowie łącznika stacji metra Centrum i Dworca PKP Śródmieście do 2021 roku. Metro dopiero w kwietniu 2021 roku podpisało umowę na wykonanie analizy technicznej łącznika (czyli nawet nie projektu). Jednocześnie trwała stagnacja w rozmowach z PKP PLK, które już na początku 2019 r. przedstawiły koncepcję takiego połączenia ze swojej strony. Koordynacja działań i ustalenie wspólnej koncepcji obu instytucji powinny nastąpić jak najszybciej, ze względu na zbliżający się remont linii średnicowej (teoretycznie już od 2023). Według słów wiceprezydenta Michała Olszewskiego z września 2021 r. impas w rozmowach został przełamany, brak jednak na razie oficjalnych informacji co do wspólnych ustaleń.
Na żółto została opatrzona obietnica o uruchomieniu dwóch nowych linii Szybkiej Kolei Miejskiej: kierunek Piaseczno (wydłużenie drogi S9 – w 2021 roku) oraz w kierunku na Ożarów Mazowiecki. W obu wypadkach Zarząd Transportu Miejskiego czeka na udostępnienie infrastruktury kolejowej w rejonie stacji Warszawa Zachodnia, być może będzie to więc możliwe od 2022 roku. Zakończenie przebudowy jest planowane na 2023 r., lecz przejezdność torów może zostać zapewniona wcześniej.