To niecodzienne wydarzenie, bo do tej pory w naszym mieście nie uruchamiano jednocześnie trzech podmiejskich regularnych linii komunikacji zbiorowej.
- To ważne porozumienie dla Bydgoszczy jako ośrodka, który daje zatrudnienie nie tylko swoim mieszkańcom, ale także tysiącom osób zamieszkujących okoliczne miejscowości. To w Bydgoszczy na poziomie ponadgimnazjalnym kształcą się uczniowie z sąsiednich gmin. To w naszym mieście wszyscy oni korzystają z dóbr kultury, uczestniczą w dużych wydarzeniach sportowych. Dlatego tak ważna jest integracja z sąsiednimi gminami i rozszerzanie oferty komunikacyjnej – podkreślił prezydent Bydgoszczy Rafał Bruski.
W imieniu gminy Białe Błota porozumienie podpisała wójt Katarzyna Kirstein-Piotrowska, a Osielsko reprezentował wójt Wojciech Sypniewski.
Nową linią podmiejską do gminy Białe Błota będzie linia nr 91 Błonie – Białe Błota (przez ul. Centralną) – Ciele Osiedle – Ciele – Zielonka – Przyłęki (ul. Wodna). Linia 91 obsługiwana będzie przez jeden autobus krótki, który w dni powszednie kursować będzie z częstotliwością zależną od pory dnia (od ok. 30 min. do 120 min.), natomiast w dni wolne przewidzianych jest pięć kursów na dobę. Będzie to druga linia łącząca gminę Białe Błota z Bydgoszczą. Obecnie bowiem na trasie z Błonia do Murowańca kursuje autobusu linii nr 92.
Nowe linie do gminy Osielsko to linia nr 93 na trasie: Leśne (pętla przy dworcu) – Modrzewiowa – Gdańska – Myślęcinek – Osielsko - Niwy (ul. Rybieniecka) oraz linia nr 94 na trasie: Leśne (pętla przy dworcu) – Modrzewiowa – Gdańska – Myślęcinek – Jeździecka – Niemcz – Jagodowo - Żołędowo (ul. Augustowska). Szczególnie ta druga ucieszyć powinna działkowiczów z licznych ogrodów w Jagodowie. Linie 93 i 94 obsługiwane będą również przez jeden autobus krótki. Częstotliwość kursowania tych linii wyniesie ok. 60 min. w szczycie i 120 min. poza szczytem komunikacyjnym. W dni wolne linie te wykonywać będą po 10 kursów na dobę.
Cena biletu jednorazowego na linie podmiejskie wynosić będzie 3 zł, ulgowego 1,5 zł, biletu sieciowego miesięcznego dla strefy I i II to 120 zł oraz ulgowego 60 zł.
Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy rozważa umożliwienie mieszkańcom podbydgoskich miejscowości, które skomunikowane zostaną z Bydgoszczą, składania wniosków na Bydgoską Kartę Miejską w tamtejszych urzędach gmin.
Sprawna komunikacja międzygminna to korzyść dla obu stron. Pozwoli to na zmniejszenie zatłoczenia komunikacyjnego na drogach wlotowych do miasta i w samym mieście, a mieszkańcom podbydgoskich gmin umożliwi korzystanie z wysokiej jakości usługi opartej o niskopodłogowy, nowoczesny i bezpieczny tabor. Największą korzyścią dla pasażerów jest jednak włączenie tych linii do bydgoskiego systemu taryfowo-biletowego.
Pętle początkowe dla nowych linii zlokalizowane w Bydgoszczy (Błonie i os. Leśne) dają duże możliwości przesiadkowe. Biorąc pod uwagę dalszy rozwój węzłów przesiadkowych, rozwój informacji pasażerskiej i systemów zwiększających dostępność biletów (biletomaty stacjonarne i mobilne) można być przekonanym, że jest to duży krok w kierunku zbudowania zintegrowanego transportu zbiorowego w całym regionie.
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Dzieje się w Polsce i na świecie – czytaj na i.pl
- Oddano hołd ofiarom Zbrodni Katyńskiej. Złożono wieniec na grobie Kazimierza Sabbata
- Szef MSZ: Albo Rosja zostanie pokonana, albo będzie stała u naszych granic
- Lecisz do Londynu? Uważaj. Na słynnym lotnisku rozpoczynają się strajki
- Niedziela była wspaniała. A jaki będzie poniedziałek? Sprawdź prognozę pogody