Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Tunel przy Dworcu Wschodnim jednak powstanie. Miasto w końcu dogadało się z kolejarzami. Będzie olbrzymim ułatwieniem dla mieszkańców

Kamil Jabłczyński
Kamil Jabłczyński
Maksym Boldashev
Mieszkańcy od lat zabiegali o realizację tej inwestycji. Mimo oddolnych wysiłków wydawało się, że jej realizacja spełznie na niczym. W końcu jednak udało się. PKP PLK dogadało się z miastem i wybuduje, przy okazji remontu linii średnicowej, tunel przy Dworcu Wschodnim.

Trzaskowski przy okazji podpisani umowy o budowę kładki pieszo-rowerowej przez Wisłę był pytany czy środki nie lepiej przeznaczyć np. na takie inwestycje jak tunel przy Dworcu Wschodnim. Mówił wtedy, że rozmowy wciąż trwają. Wcześniej jednak PKP i miasto przerzucało się odpowiedzialnością za tunel i wydawało się, że do porozumienia nie dojdzie.

W październiku Rada Warszawy odrzuciła poprawkę zgłoszoną przez PIS, na mocy której miasto przyznałoby 600 tys. zł na prace projektowe przy tunelu. - Nie ma powodu, żebyśmy jako radni reprezentowali PKP, tylko mieszkańców (…) nie jest naszą rolą ułatwianie pozycji negocjacyjnej PKP – mówił Jarosław Szostakowski, szef radnych KO.

Prezes PKP PLK, Ireneusz Merchel, od dawna zapowiadał, że nie ma odpowiedzi miasta czy dołoży się do powstającej inwestycji. Jak informuje “Gazeta Stołeczna” wcześniej za rozmowy z kolejarzami odpowiadali wiceprezydenci: Soszyński i Olszewski. Gdy Rafał Trzaskowski osobiście przejął rozmowy to udało się dogadać.

Tunel między Pragą a Kamionkiem będzie olbrzymim ułatwieniem dla mieszkańców. Znajdzie się tam nie tylko jezdnia w obu kierunkach i droga dla rowerów, ale też zabezpieczone miejsce na poprowadzenie w przyszłości linii tramwajowej. Połączy ulicę Kijowską z Grochowską. Aktywiści i mieszkańcy, szczególnie z Pragi, mogą w końcu odtrąbić sukces, jakim jest decyzja o zbudowaniu alternatywy dla ulicy Targowej.

Do realizacji pomysłu jest jednak jeszcze trochę czasu. Powstanie przy okazji remontu linii średnicowej. Planowo jego zakończenie jest przewidywane na 2027 rok, ale wiele wskazuje, że mogą być opóźnienia. Tak uczy też doświadczenie. Kolejowe inwestycje w Polsce nie mają szczęścia do dotrzymywania terminów. Wyjątkiem jest trwająca przebudowa dworca Warszawa Zachodnia. W optymistycznym wariancie tunel będzie zatem gotowy w 2027 roku.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Dziennik Zachodni / Wielki Piątek

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto