Uber Eats w Warszawie
Czy choć raz zdarzyło się wam skorzystać z oferty Uber Eats? Jeśli nie, należycie do zdecydowanej mniejszości mieszkańców stolicy. Według raportu firmy Deloitte - zaledwie w ciągu ostatnich 7 dni lunch dostarczony przez platformę zewnętrzną zjadło aż 62 % warszawiaków. Kolejne 3% populacji skorzystało z aplikacji w ostatnich dwóch tygodniach, a w ostatnim miesiącu lub ostatnich trzech miesiącach i rzadziej - lunch dostarczony przez kuriera Uber Eats zjadło równo po 9% mieszkańców.
Możliwość zamówienia ulubionego dania wprost pod nasze drzwi zdecydowanie zachęca warszawiaków do częstszego spożywania posiłków oferowanych przez restauracje. Według danych z najnowszego raportu Deloitte - platformy do zamawiania posiłków z dowozem umożliwiły barom i restauracjom z Warszawy, Madrytu, Londynu i Paryża sprzedać aż 1,6 mln dań tygodniowo.
Restauracje w Warszawie zanotowały ogromny wzrost przychodów. Okazuje się, że mieszkańcy stolicy na obiady dostarczane przez (najczęściej) kurierów rowerowych wydają 110 milionów złotych rocznie, co daje nam ponad 300 tys. zł dziennie. Oznacza to, że ogólna liczba posiłków wydawanych przez restauracje wzrosła o 1,9%, a wzrost przychodów wynosi równo 1%. Dla porównania w innych europejskich miastach są to kwoty rzędu:
- Londyn - 323 mln funtów (wzrost przychodów o 1,4%)
- Paryż - 94 mln euro (wzrost przychodów o 1,1%)
Madryt jest dla odmiany jedynym spośród badanych miast, którego restauracje odnotowały większy wzrost zysku (36 mln euro), niż przychodów (23 mln euro). Spowodowane jest to wyższymi marżami zamówień pochodzących z platform, względem tych pochodzących z zamówień bezpośrednich.- wyjaśniają badacze Deloitte.
Skąd taka popularność?
Jak czytamy w najnowszym raporcie firmy Deloitte - znaczący wzrost zainteresowania usługą zamawiania jedzenia z dowozem wynika przede wszystkim z ich funkcjonalności i wygody. Według badań, w ciągu ostatniego tygodnia około 3/4 (71-80 proc.) dorosłych w wieku 18-39 lat zamówiło przynajmniej raz jedzenie z dowozem.
Wśród największych zalet korzystania z tego rodzaju aplikacji klienci wymieniają najczęściej prostotę zamawiania i realizacji płatności. Możliwość zamówienia obiadu za sprawą kilku kliknięć w smartfonie to też odpowiedź na szybkie tempo życia w dużych miastach i brak czasu na samodzielne gotowanie.
POLECAMY TEŻ:
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?