Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Uber, Warszawa. Będzie trudniej zostać kierowcą? Radni chcą obowiązkowych egzaminów z topografii miasta

Redakcja
Pixabay.com/zdjęcie ilustracyjne
1 stycznia 2020 roku w życie wejdzie nowelizacja ustawy o transporcie drogowym. Nazywany "lex Uber" projekt zalegalizuje podważane w ostatnich latach przez taksówkarzy działania kierowców korzystających z popularnych aplikacji, jak Uber czy Bolt. Nowe przepisy zniosą m.in. egzamin z topografii miasta, jednak warszawscy radni chcą to zmienić. Czy droga do otrzymania licencji na jazdę Uberem się wydłuży? Szczegóły w tekście poniżej.

Uber i Bolt jak taksówki od stycznia

Wiosną 2019 roku w sejmie przegłosowano nowelizację ustawy o transporcie drogowym. Był to efekt trwającego od dłuższego czasu sporu pomiędzy taksówkarzami oraz kierowcami używającymi aplikacji do rozliczania przejazdów. Najpopularniejsze z nich to Uber i Bolt. Według nowych przepisów, kierowcy korzystający z takich aplikacji będą mogli legalnie przewozić osoby pod warunkiem, że zdobędą licencję taksówkarską, a ich samochód będzie oznakowany.

Uzyskanie takiego dokumentu nie powinno jednak stanowić problemu. Licencja od nowego roku będzie wydawana przez Główny Inspektorat Transportu Drogowego. Wcześniej robiły to lokalne samorządy, a uzyskanie licencji było trudniejsze. Od stycznia kierowca nie będzie musiał zdawać egzaminu z topografii miasta, o co apelowali taksówkarze. Egzamin z topografii prowadzony był wyłącznie w języku polskim, co także było barierą dla sporej części kierowców rozliczających się za pomocą aplikacji.

Kto najczęściej korzysta z aplikacji Uber w Warszawie i kiedy to robimy? Okazuje się, że stolica Polski należy pod tym względem do europejskiej czołówki. Mieszkańcy Warszawy chętnie wybierają tę formę komunikacji. Według statystyk z Ubera korzysta co trzeci mieszkaniec stolicy. W całej Unii Europejskiej, wyprzedzają nas tylko dwa miasta.  

Kiedy najczęściej mieszkańcy Warszawy zamawiają Ubera? Kto najczęściej korzysta z aplikacji i ile płacimy za kursy? Najciekawsze statystyki dotyczące Ubera w Warszawie znajdziecie w naszym raporcie. Szczegóły poznacie na kolejnych slajdach --->>>

Przejazdy dostępne za pośrednictwem aplikacji Uber dostępne są w Warszawie od sierpnia 2014 roku. Początkowo mieszkańcy stolicy podchodzili nieufnie do tej formy komunikacji, jednak z czasem aplikacja zaczęła zyskiwać na popularności. W skrócie Uber to aplikacja łącząca kierowcę z podróżującym. Opłata dokonywana jest elektronicznie poprzez kartę debetową podłączoną do konta bankowego lub kartę kredytową.

DALSZA CZĘŚĆ RAPORTU NA KOLEJNEJ STRONIE
--------------------------------------------------

Uber Warszawa. Co trzeci mieszkaniec stolicy korzysta z Uber...

Nowa ustawa pozwoli kierowcom Ubera na nowe przywileje. Na ulicach Warszawy takie pojazdy będą mogły korzystać z buspasów oraz zajmować miejsca na wyznaczonych ogólnodostępnych postojach taksówek.

W Warszawie dodatkowy egzamin na Ubera?

Niewykluczone jednak, że władze Warszawy ustanowią własny egzamin, który wydłuży drogę do uzyskania taksówkarskiej licencji w stolicy. Marek Szolec, który w Radzie Warszawy jest przewodniczącym Komisji Ochrony Środowiska, złożył w tej sprawie interpelację.

Radny zauważa, że ustawa o transporcie drogowym wskazuje, że rada gminy liczącej powyżej 100 tysięcy mieszkańców może wprowadzić w drodze uchwały obowiązek ukończenia szkolenia zakończonego egzaminem przed komisją, potwierdzającym znajomość topografii miasta oraz przepisów prawa miejscowego przez przedsiębiorcę osobiście wykonującego przewozy lub kierowcę przez niego zatrudnionego. O tym, czy taki egzamin w Warszawie zostanie wprowadzony, zadecyduje prezydent Rafał Trzaskowski oraz odpowiedzialny za sprawy transportowe wiceprezydent Robert Soszyński.

POLECAMY TEŻ:


od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Uber, Warszawa. Będzie trudniej zostać kierowcą? Radni chcą obowiązkowych egzaminów z topografii miasta - Warszawa Nasze Miasto

Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto