Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Uczyli o seksie, antykoncepcji i świadomym planowaniu rodziny (zdjęcia)

redakcja
redakcja
W niedzielę w ramach Miesiąca Świadomego Rodzicielstwa na placu Artystów w Kielcach odbyła się akcja edukacyjna. Mieszkańcy mogli skorzystać z bezpłatnych porad ginekologa i doradcy rodzinnego, młodzież otrzymała gadżety za wiedzę o antykoncepcji, najmłodsi brali udział w konkursach.

Kampaniana Rzecz Świadomego Rodzicielstwa „Kiedy 1+1=3" po raz pierwszy zawitała doKielc. Jest ona odpowiedzią na potrzeby społeczne - aż 51% młodych Polaków uważa, że edukacja nt. życia seksualnego i środków antykoncepcyjnych, którąmłodzież otrzymuje w szkole jest niedostateczna.Z badania CBOS przeprowadzonego w ramach III edycji Kampanii na Rzecz Świadomego Rodzicielstwa „Kiedy 1+1=3" wynika, iż również dziadkowie– rodzice młodocianych rodziców skrytykowali stan wiedzy przekazywanej w szkole. Według nich zajęcia nie są prowadzone przez odpowiednio przygotowaną kadrę, za mało mówi się o antykoncepcji i konsekwencjach rozpoczęcia współżycia seksualnego.
Podczas akcji w namiocie kampanii można było skorzystaćz porad ekspertów: ginekologa – lek. med. Agnieszki Gaj, edukatorki seksualnej i doradcy rodzinnego– Agnieszki Walendzikz Towarzystwa Rozwoju Rodziny, które objęło patronat honorowy nad kampanią.Odwiedzający Plac Artystów mogli otrzymać broszury edukacyjne „Przewodnik po antykoncepcji czyli jak świadomie planowaćrodzinę" oraz wziąć udział w quizach edukacyjnych z nagrodami. Parom, które świadomie planują rodzinę porad udzielała położna Kazimiera Kołomańska ze Szkoły Rodzenia przy Szpitalu Kieleckim Sp. z o.o. NZOZ św.Aleksandra. Najmłodsi goście kampanii licznie uczestniczyliw zabawach związanych z tematem rodziny prowadzonych przez animatora.
Nieświadomość i beztroska szybko może zmienić dotychczasowe życie nastolatków, a niekiedy nawet prowadzićdo dramatów rodzinnych związanych z pojawieniem się niechcianej ciąży. Nierzadkie są sytuacje, kiedy nastolatki rodzą dzieci, a media informują o noworodkachp orzucanych na śmietnikach. We współczesnym świecie wiedza w tym zakresie ma szczególne znaczenie. Potwierdziły to kolejne przeprowadzone na potrzebykampanii badania CBOS.
- Wczesne rodzicielstwo jest skutkiem słabej edukacji seksualnej w szkołach, ale także braku rozmów w domu z rodzicami natematy związane z dojrzewaniem, inicjacją seksualną, ale przede wszystkim rozmów o odpowiedzialności czy szacunku, jakie się wiążą z rozpoczęciem życia seksualnego – mówi Agnieszka Walendzik, edukatorka seksualna z TowarzystwaRozwoju Rodziny.
Wedługwyników badania CBOS 73,2% młodych ludzi podziela opinię, że stosowanie antykoncepcji świadczy o dojrzałości i świadomym podejściu do kwestii planowania rodziny.
Ostatnią akcję edukacyjną w ramach Miesiąca Świadomego Rodzicielstwa,celowo uwzględniającego w kalendarzu Dzień Matki, Dzień Dziecka i Dzień Ojca, zaplanowano w Rzeszowie (20.06). Akcja inaugurująca kampanię odbyła się w Zielonej Górze naPlacu Bohaterów, potem odwiedziliśmy Kraków i Katowice.
Tradycyjnie patronat honorowy nad kampanią objęli: Polskie Towarzystwo Ginekologicznei Towarzystwo Rozwoju Rodziny. Inicjatorem Kampanii jest firma GedeonRichter Marketing Polska Sp. z o.o. – patron świadomego rodzicielstwa.
Więceji nformacji na stronie internetowej www.swiadomerodzicielstwo.com.

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto