Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Ulice handlowe w Warszawie będą konkurencją dla galerii. Szykują się wielkie zmiany

red
Ulice handlowe w Warszawie będą konkurencją dla galerii. Szykują się wielkie zmiany
Ulice handlowe w Warszawie będą konkurencją dla galerii. Szykują się wielkie zmiany Naszemiasto.pl
Stolica będzie miała profesjonalnie zarządzane ulice handlowe, będące konkurencją dla galerii. Takie zapowiedzi padły na pierwszym spotkaniu z cyklu „Grow with Warsaw”. To warsztaty z udziałem inwestorów, deweloperów i najemców obiektów handlowych oraz przedstawicielami miasta. Uczestnicy dyskutowali o programie rozwoju handlu w Warszawie.

Założeniem projektu jest zaprezentowanie polityki przestrzennej Warszawy oraz wypracowanie rozwiązań, które będą wskazówkami do Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego m.st. Warszawy, kształtującego politykę przestrzenną miasta.

– Pierwsze spotkanie z cyklu Grow with Warsaw pozwoliło nam zebrać od przedstawicieli rynku nieruchomości bardzo wiele inspirujących spostrzeżeń – mówi Michał Olszewski, wiceprezydent Warszawy i dodaje – Działania, zmierzające do stworzenia atrakcyjnej destynacji handlowej w centrum Warszawy, podejmujemy już dzisiaj. Ogłosiliśmy przetarg na stworzenie miksu najemców na Starej Pradze, objętej Zintegrowanym Programem Rewitalizacji.

Zobacz też: Stereotypy o dzielnicach Warszawy. Co źli ludzie mówią o Pradze czy Wawrze?

W styczniu ratusz ogłosił przetarg na opracowanie koncepcji zarządzania lokalami usługowymi na wybranych ulicach. Zmiany mają pojawić się przede wszystkim w czterech wybranych obszarach – starej i nowej Pradze, w rejonie Dworca Wschodniego oraz na Kamionku. Później nowa polityka obejmie także Śródmieście.

– Chcemy działać kompleksowo i poprawić przede wszystkim wizerunek ścisłego centrum miasta, które powinno być wizytówką stolicy. Dlatego opracujemy program rozwoju handlu w centrum Warszawy w oparciu o zlecenie badania rynku, które obejmie poznanie potrzeb i preferencji klientów i najemców lokali, diagnozę stanu obecnego oraz analizę możliwości i narzędzi poprawy sytuacji – zapowiada Michał Olszewski, wiceprezydent stolicy.

Warszawa chce się wzorować na strategiach handlowych, które wdrażają inne miasta w Europie i na świecie. Do prac i konsultacji programu zaprosi przedsiębiorców, specjalistów rynku nieruchomości komercyjnych oraz mieszkańców stolicy.

– Ma to być specjalny obszar w centrum stolicy, zarządzany wspólnie przez działających w nim przedsiębiorców, ze wsparciem miasta. Pozwoli to na stworzenie atrakcyjnej oferty handlowej, która będzie alternatywą dla zakupów i spędzania czasu w galeriach handlowych. Zmianom będą towarzyszyły inwestycje w poprawę jakości i estetyki przestrzeni publicznej, co spowoduje, że będzie bardziej przyjazna dla użytkowników centrum – mówi Marlena Happach, dyrektor Biura Architektury i Planowania Przestrzennego.


od 7 lat
Wideo

Wyniki II tury wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto