UOKiK zlecił Inspekcji Handlowej skontrolowanie wybranych losowo oraz na podstawie skarg konsumentów zakładów, świadczących usługi m.in. fryzjerskie, optyczne, motoryzacyjne, zegarmistrzowskie. Okazało się, że w pomieszczeniach brakuje cenników i prawidłowego oznaczenia produktów. W niektórych przypadkach, na przykład salonach fryzjerskich, sprzedawano artykuły kosmetyczne po upływie terminu ważności. Lokale gastronomiczne miały podobny problem w przypadku żywności.
Kontrola wykazała, że zapominano również o umieszczeniu niezbędnych danych dotyczących produktów sprzedawanych, bądź używanych w zakładzie. Na każdym artykule powinny znaleźć się takie informacje, jak: skład surowcowy, cena, nazwa i adres producenta.
Mimo dość wysokiego odsetka nieprawidłowości w sektorze usług, raport UOKiK przedstawia też optymistyczne wnioski - kontrolowani przedsiębiorcy niemal od razu po wykryciu wyeliminowali zaistniałe uchybienia.
W porównaniu z 2008 rokiem liczba nieprawidłowości spadła. Wtedy to zastrzeżenia wykryto u 51 procent badanych przedsiębiorców.
Codziennie najświeższe informacje z Warszawy na Twoją skrzynkę. Zapisz się do newslettera!
Strefa Biznesu: Polacy chętniej sięgają po krajowe produkty?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?