Vector+ na Kole. Zmarnowany potencjał miejsca
Od pewnego czasu niektórzy deweloperzy – nauczeni rozmowami z najemcami – rezygnują z budowy niezliczonej ilości miejsc parkingowych. Znamienny był przykład Warsaw Spire, gdzie operator sam przyznał, że zaczął zamieniać miejsca postojowe na parkingi dla rowerów, bo te pierwsze stały puste. Zamiast upychać wszędzie samochody inwestorzy „polują” na działki w dogodnym miejscu, przy węzłach przesiadkowych czy torach kolejowych, by pracownicy mogli tam wygodnie dojechać komunikacją miejską.
Budowany od marca 2017 Vector+ mógłby idealnie wpasować się w ten trend. Niedawno Profbud otworzył swoją najnowszą inwestycję u zbiegu Al. Prymasa Tysiąclecia i ul. Obozowej (13,5 tys. mkw). Dwie wieże (14 i 7 kondygnacji), z których wyższa urosła do 55 metrów prawie w całości zajmą biura. Pod spodem będą – niestety – aż trzy kondygnacje parkingu (189 miejsc), choć większość pracowników zapewne wybierze komunikację miejską.
Vector+ jest doskonale skomunikowany. Znajduje się tuż przy przystanku SKM Warszawa Koło, a do tego 800 metrów od niemal gotowej stacji metra Młynów. Tuż przy budynku są też przystanki autobusowe i tramwajowe PKP Koło. Szkoda, że w tak doskonałej lokalizacji deweloper nie zdecydował się na ograniczenie parkingu do minimum. Tym bardziej, że sam zbudował np. przestrzeń dla rowerzystów z szatnią i prysznicami.
Przy okazji warto przywołać przykład Chmielnej 89. W budowanej właśnie „piramidzie” na Woli tylko 122 miejsca, a budynek będzie dwa razy większy niż Vector+.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?