Fenomen tramwajów dwukierunkowych polega na swoistej ‘samowystarczalności’ - nie potrzebują one pętli do zawracania. Na końcu trasy motorniczy przechodzi przez wagon i zajmuje miejsce w kabinie po drugiej stronie pojazdu.
Jest to idealne rozwiązanie w przypadku remontów trakcji lub braku pętli. W 2012 roku tramwaje zatrzymają się już na przystankach na Białołęce przy ul. Świderskiej i Myśliborskiej, ale motorniczy będzie musiał się przesiąść do drugiej kabiny i ruszyć w drogę powrotną w kierunku Młocin.
Czytaj także: Kontrakt na 186 tramwajów podpisany
Później tramwaje usprawnią ruch w al. Jana Pawła podczas remontów, w trakcie budowy drugiej linii metra oraz obwodnicy. Jak widać, bardziej opłaca się kupić o 20 procent droższy od klasycznego tramwaju pojazd niż redukować liczbę połączeń.
Pierwsze sześć tramwajów wyprodukuje bydgoska PESA, a na kolejne 30 zostanie ogłoszony przetarg. Rywalizować będą m.in. Solaris, Skoda, Alstom, Bombardier i Siemens oraz wspomniana wyżej PESA.
Codziennie najświeższe informacje z Warszawy na Twoją skrzynkę. Zapisz się do newslettera!
Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?