Jeszcze w trakcie budowy II linii metra zarząd podziemnej kolejki będzie musiał rozpisać przetarg na obsługujące nową linię składy. Do licytacji przystąpią na 100 proc. giganci rynku kolejowego tacy jak Alstom, czy Wagonmasz.
Pojawi się też jeden nieoczekiwany, gracz... znana z polskich ulic samochodowa marka Skoda. O planach spółki poinformował w rozmowie z portalem rynek-kolejowy Wojciech Grzonka, szef powołanej niedawno spółki Skoda Polska.
Czeska firma od lat zajmuje się budową i renowacją lokomotyw, wagonów metra, produkuje też tramwaje. Na stronie transportowej odnogi Skody, możemy przeczytać o obecnych dokonaniach firmy.
Skoda dokonała m.in. renowacji 79 wagonów podziemnej kolejki w Pradze, dostarcza tramwaje do Brna i egzotycznego Cagliari na Korsyce. Teraz zaś, jak twierdzi dyrektor nowopowstałej spółki, priorytetem firmy jest Polska, gdzie m.in. we Wrocławiu jeżdzą tramwaje z silnikami Skoda Electric.
Centralny odcinek II linii metra, które budowa rozpocznie się wiosną tego roku, będzie miał 7 stacji: Rondo Daszyńskiego, Rondo ONZ, Świętokrzyska, Nowy Świat, Powiśle, Stadion i Dworzec Wileński. Ma zostać oddany do użytku pod koniec 2013 roku.
Zobacz także:
Warszawskie metro w obiektywie
Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Metrze Marymont
Awaria i dantejskie sceny w metrze
Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?