Nie jest już nowością, że w Polsce rośnie poważna konkurencja dla Paczkomatów od InPostu. Alibaba, chiński gigant handlu online, do którego należy AliExpress, rozpoczął stawianie własnych automatów paczkowych w Polsce. Pierwsze tego typu urządzenie pojawiło się przy ul. Zawiszy 16 na Woli. Jest oznaczone logo Cainiao (firmy logistycznej założonej przez Alibaba Group), niebieskie, zadaszone zielonym daszkiem i zdecydowanie mniejsze od Paczkomatów InPostu. Firmie zależy, by maksymalnie skrócić czas dostawy paczek zamawianych z AliExpress oraz zminimalizować koszty dostaw z Chin do Europy.
Jak udało ustalić się portalowi wiadomoscihandlowe.pl, Alibaba tylko w Warszawie w pierwszym etapie zainstaluje 300 swoich maszyn, a do końca 2022 roku aż 8 tys. urządzeń na terenie Polski. Znany prawie każdemu z nas InPost, ma do tej pory około 11 tys. tego typu maszyn.
- Ten innowacyjny system przyciągnie do Twojego lokalu więcej ruchu, może to być nawet wzrost rzędu 30 proc. Każde urządzenie jest monitorowane i ochranianie, co zapewnia dodatkowy system zabezpieczenia lokalu przy którym stoi nasze urządzenie – informuje w rozmowie z portalem wiadomoscihandlowe.pl operator przesyłkomatów.
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?