"Winda, która zbliża"
W jednym z warszawskich bloków przerobiono typową windę w bar z prawdziwego zdarzenia. Przez jeden dzień mieszkańcy mogli napić się piwa serwowanego przez barmana w "Windzie, która zbliża". Eksperyment społeczny miał sprawdzić, czy przeciętna winda w bloku, w której najczęściej zapada krępująca cisza, może zbliżyć do siebie sąsiadów.
Pub w windzie udowodnił, że mimo odmiennych osobowości, sąsiedzi potrafili znaleźć wspólny język i z łatwością powiedzieć coś więcej, niż tylko standardowe “dzień dobry”. - Nie sądziłem, że winda może mieć tak głębokie wnętrze – powiedział jeden z sąsiadów. Inny podsumował ten dzień słowami „Tego co się dzisiaj działo, nie da się cofnąć, na szczęście!”. Akcja została zrealizowana przez markę Tyskie i jest częścią kampanii „Przejdźmy na TY”, która zachęca do dbania o bliskie relacje, otwartości i poznawania się.
Polacy nie chcą się integrować?
Polacy coraz rzadziej utrzymują sąsiedzkie relacje, które jeszcze kilkanaście lat temu stanowiły ważny element każdej lokalnej społeczności. Według badań CBOS-u ponad 65% Polaków utrzymuje dystans w relacjach z sąsiadami i nie ma z nimi bliskich kontaktów. Co drugi Polak nie zna ich imienia. Bywa, że łatwiej jest dowiedzieć się czegoś o swoim sąsiedzie z mediów społecznościowych, niż poznać go osobiście. Eksperyment przeprowadzony przez markę Tyskie udowodnił, że niewiele trzeba, by nawiązać kontakt z mieszkańcami swojego bloku.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?