W Warszawie powstaną parkingi podziemne. Dwa tysiące nowych miejsc

baw
Nowe parkingi podziemne
Nowe parkingi podziemne Waldemar Wylęgalski
Warszawa ma się stać bardziej przyjazna dla mieszkańców i turystów. Miasto planuje budowę parkingów podziemnych. Dzięki temu samochody nie będą stały na chodnikach i ulicach a przestrzeń miejska zyska nową jakość.

Plan zakłada budowę 10 parkingów, dzięki którym powstanie 2 tysiące miejsc parkingowych. Miasto wyda na to 200 milionów złotych.

Nowe parkingi podziemne w Warszawie

Pierwszy podziemny parking mógłby powstać na Woli na ul. Chłodnej 36/46. Parking znalazłby się pod boiskiem szkolnym, które będzie remontowane. Pod ziemią znalazłoby się ok. 225 miejsc parkingowych na dwóch kondygnacjach. Według szacunków budowa takiego parkingu to ok. 25 mln zł. W tym roku rozpoczną się przygotowania do budowy, w przyszłym planowane jest już rozpoczęcie prac w terenie.

Drugą analizowaną lokalizacją jest teren między jezdnią ulicy W. Rzymowskiego a ul. Orzycką, przy skrzyżowaniu z ul. Gotarda.

Budową parkingów zajmie się pion inwestycyjny Zarządu Transportu Miejskiego, późniejszym zarządzaniem natomiast Zarząd Dróg Miejskich. Dostępność miejsc każdy kierowca będzie mógł sprawdzić w Systemie Zarządzania Parkowaniem np. za pomocą aplikacji na smartfony.

System ma zbierać informacje o wolnych miejscach w strefie płatnego parkowania. Ma to ułatwić znalezienie miejsca do parkowania a tym samym zmniejszyć liczbę aut krążących po mieście w poszukiwaniu miejsca. Teraz, według szacunków ZDM ok. 30 proc. ruchu w centrum generują kierowcy szukający miejsc postojowych.

Parkingi dla aut, chodniki i place dla ludzi

Ulice i place to nie tylko trasy komunikacyjne ale także miejsca które można wykorzystywać do organizacji imprez kulturalnych, spacerów, wydarzeń miejskich, integracji społeczności lokalnych itp. Jak zapowiada miasto, Warszawa będzie się zmieniała – rewitalizacja ulic, placów sprawi, że będą przyjaźniejsze dla mieszkańców i turystów. Dobrym przykładem zmian są ulice Nowy Świat, Francuska i Świętokrzyska. Szersze chodniki, zieleń, mniejszy ruch samochodowy przywracają ulicom i placom tradycyjnych funkcji społecznych, kulturowych, estetycznych.


Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie