Najnowocześniejsza zajezdnia tramwajowa w kraju powstanie na Annopolu
Budowa zajezdni tramwajowej na Annopolu planowana jest w Warszawie już od lat 60. Na jej realizację nie pozwoliły zamierzchłe problemy - na przełomie lat 60. i 70. tramwaje w stolicy zagrożone były likwidacją. Pozbywano się wówczas wielu tras m.in. na Żelaznej, Powązkowskiej, Radzymińskiej i na Młociny. Z czasem usunięto też trasę do Wilanowa. W rezultacie budowa nowej zajezdni nie była priorytetową inwestycją. Współcześnie staje się jednak coraz bardziej potrzebna. Budowa nowych tras (do Winnicy, do Wilanowa, w ul. Kasprzaka) i zamówienia na nowe pojazdy szynowe (wkrótce w Warszawie ma pojawić się 123 kolejnych tramwajów) to główne argumenty za budową nowej zajezdni.
Na terenie zajezdni Annopol zmieści się aż 150 tramwajów wieloczłonowych o długości do 33 m, a za większość czynności związanych z zarządzaniem zajezdnią i obsługą tramwajów będzie odpowiadał system informatyczny - przekazał Zarząd Transportu Miejskiego.
Czytaj też: Kto może jeździć za darmo komunikacją miejską? "Wiele osób nie wie, że ma do tego prawo"
Zajezdnia zajmie powierzchnię blisko 12 hektarów. Na jej terenie znajdą się stanowiska serwisowe, lakiernia, myjnia czy tokarka podtorowa. Również tam będą wykonywane codzienne czynności: sprzątanie, uzupełnianie piasku w mechanizmach hamulcowych i przeglądy. Długość torów w zajezdni przekroczy 14 km. Ponadto na terenie zakładu powstanie kryty tor do testowania sprawności hamulców. Praca zajezdni w dużej mierze będzie bazować na zautomatyzowanym systemie informatycznym, który w wielu czynnościach zastąpi pracę człowieka. Po weryfikacji danych na temat stanu technicznego pojazdu, system skieruje go do myjni, na sprzątanie lub do przeglądu. Zajezdnia Annopol w dużym stopniu zasilana będzie odnawialnymi źródłami energii, przyjaznymi dla środowiska.
Tramwaje Warszawskie podpisały umowę na zarządzanie budową zajezdni Annopol, co oznacza, że powstał profesjonalny zespół wsparcia, który będzie dbał o jakość dokumentacji technicznej oraz nadzorował budowę zajezdni - informuje organizator transportu publicznego.
Powołany zespół skontroluje również poprawność projektu oraz opracowanie wirtualnego modelu 3D zajezdni, który będzie wykorzystywany podczas budowy. Prace mają rozpocząć się w 2021 roku i potrwać do 2023 roku. Koszt inwestycji przekroczy 300 mln zł.
ZOBACZ TEŻ: Wybrano polską Miss Tatuażu. Publiczność oszalała. Zdjęcia tylko dla dorosłych:
POLECAMY TEŻ:
Dziennik Zachodni / Wybory Losowanie kandydatów
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?