PKP chce wybudować 8-kilometrowy podziemny tunel i sześć stacji na linii Warszawa Wileńska-Warszawa Główna - podaje "Gazeta Wyborcza". Prawobrzeżna część trasy pociągu miałaby rozpoczynać się na stacji Warszawa Radzymińska i biec dalej przez Dworzec Wileński - przystanek ten miałby być położony o poziom niżej niż II linia metra.
Dalej trasa ma przebiegać pod Parkiem Praskim i przecinać Wisłę na wysokości Starego Miasta. Stacja po lewej stronie Wisły miałaby powstać w okolicy Parku Fontann, skąd tory będą biegły pod Parkiem Saskim do stacji Ratusz Arsenał. Kolejny przystanek miałby znajdować się między ulicą Grzybowską a Rondem ONZ, skąd pociąg jechałby na stację krańcową - Dworzec Główny.
Kolej skomunikowana z obiema liniami metra mogłaby usprawnić ruch pomiędzy Pragą a lewą stroną Wisły. Na razie nie wiadomo jednak, czy inwestycja zostanie zrealizowana. Prezes spółki PKP Polskie Linie Kolejowe Ireneusz Merchel w rozmowie z "Rynkiem kolejowym" zaznaczył, że budowa trasy kolejowej Dworzec Wileński - Dworzec Główny jest na razie tylko pomysłem, który spółka rozważa w ramach planowania inwestycji na kolejne dwadzieścia lat.
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Dzieje się w Polsce i na świecie – czytaj na i.pl
- Polski samolot musiał nagle lądować na Islandii. Nerwowa sytuacja na pokładzie
- Gwiazdy „Pulp Fiction” na 30. rocznicy premiery filmu. Niektórych zabrakło
- Kokosanka pingwinem roku. Ptak z gdańskiego zoo bije rekordy popularności
- Sto dni do rozpoczęcia Igrzysk Olimpijskich w Paryżu. Co mówią mieszkańcy Paryża?