Dwa miesiące temu powinny zakończyć się prace na stacji Warszawa Gdańska. PKP PLK zamówiło tam dodatkowe schody ruchome – łączące dworzec ze stacją metra i tunelem do przystanków tramwajowych – oraz dwie kładki naziemne. Kładki mają połączyć perony z wiaduktem na Andersa oraz ulicami Kłopot i Felińskiego. W ten sposób poprawić ma się przepustowość stacji, która będzie alternatywą dla Warszawy Centralnej podczas remontu trasy średnicowej.
Umowę na projekt i remont – warty 77,25 mln zł – podpisano z firmą Sarinż w październiku 2019. Wszystko miało zająć rok, ale przeciągnęły się prace projektowe i uzgodnienia z zarządcami sieci. Ostatecznie robotnicy weszli na budowę dopiero w październiku. - Planowane zakończenie prac to pierwsza połowa przyszłego roku - poinformowało PKP PLK
Przygotowania do remontu średnicy. Terminy wciąż nieznane
Remont stacji Warszawa Gdańska jest elementem przygotowań do przebudowy trasy średnicowej. Gdańska ma przejąć w tym czasie ruch dalekobieżny Warszawy Centralnej, a także część ruchu Warszawy Wschodniej i Warszawy Zachodniej.
Wszystko to będzie odbywać się etapami. Najpierw, po zakończeniu modernizacji Dworca Gdańskiego ruszą prace przy przebudowie torów dalekobieżnych przy stacji Warszawa Zachodnia. Następnie ruszy remont samego dworca, który potrwa do 2023 roku. Wtedy kolejarze zajmą się kluczowym odcinkiem, czyli linią średnicową przebiegającą tunelem pod centrum Warszawy. Prace tam będą trwały prawdopodobnie w latach 2023-27. Przez ten czas to właśnie Warszawa Gdańska będzie głównym dworcem dalekobieżnym stolicy.
Powrót reprezentacji z Walii. Okęcie i kibice
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?