Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Warszawa Główna otwarta po 24 latach. Pierwszy pociąg odjechał ze stacji

Redakcja
Krystian Dobuszyński
Po 24 latach na mapę warszawskiego węzła kolejowego wróciła stacja Warszawa Główna. Warszawiacy mogą pojechać m.in. do Skierniewic, Grodziska Mazowieckiego, Piaseczna, Dobieszyna, Łowicza i Sochaczewa. Odbudowa stacji pochłonęła 87 mln zł. Pierwszy pociąg odjechał z Warszawy Głównej w niedzielę 14 marca.

Stacja Warszawa Główna oficjalnie otwarta

Od niedzieli 14 marca podróżni pociągami dojadą i wyjadą ze stacji Warszawa Główna. Stacja po 24 latach zapewnia podróże regionalne. Przewidziano kilkanaście połączeń Polregio i Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej na trasie do Łodzi Fabrycznej oraz Kolei Mazowieckich do Skierniewic, Grodziska Mazowieckiego, Piaseczna, Dobieszyna i Łowicza, Sochaczewa. Pierwszy pociąg odjechał z Warszawy Głównej w niedzielę 14 marca o 8:36.

Warszawa Główna otwarta po 24 latach. Pierwszy pociąg odjech...

Otwarcie stacji Warszawa Główna pozwoli na rozkładowe prowadzenie ruchu pociągów podczas przebudowy stacji Warszawa Zachodnia oraz prac na linii średnicowej. Stacja zwiększy możliwości podróży koleją w obszarze Warszawskiego Węzła Kolejowego. Inwestycja pochłonęła ponad 87 mln zł.

Dwa perony bez poczekalni

Na stacji dostępne są dwa 350-metrowe perony z dojściem od ul. Towarowej. Nie ma jednak poczekalni i jak zapowiedział dyrektor projektu - taki obiekt nie powstanie. - Nasz projekt nie przewidywał obiektu typu poczekalnia. Każdy z podróżnych ma możliwość korzystania z peronów oraz wiat - poinformowali przedstawiciele PKP podczas środowej (3.03.21r.) konferencji prasowej.

Wykonawca przygotował oświetlenie, wiaty, nagłośnienie oraz rozkłady jazdy w gablotach. Obok peronów od strony ul. Towarowej przewidziano parking Kiss&Ride. - Przed tą modernizacją mieliśmy niskie perony, niedostosowane do osób z ograniczoną sprawnością. W ramach naszej inwestycji wykonaliśmy całkowicie nowe perony, dostosowane do obsługi z ograniczeniem możliwości poruszania - przekazuje Rafał Banaszkiewicz, dyrektor projektu w PKP. Perony są zadaszone wiatami. Na każdym peronie znajdują się cztery wiaty.

Otwarcie bez kładki

Jednocześnie trwają prace przy budowie kładki, która zapewni dogodny dostęp na nowe perony od Al. Jerozolimskich i ul. Kolejowej. Podróżni wygodnie przejdą nad torami między Ochotą a Wolą. Na przygotowanych już filarach ułożone będą stalowe przęsła. Najdłuższe 260-tonowe przęsło nad linią średnicową będzie miało ponad 50 m długości. - W ramach prac wybudowaliśmy nowy układ torowy o długości 4 km, nową sieć trakcyjną. Zostanie wybudowana kładka dla pieszych, która połączy ul Kolejową z Al. Jerozolimskimi - dodaje Rafał Banaszkiewicz. Otwarcie kładki przewidziano za 3 miesiące.

Ruch pociągów od marcowej korekty rozkładu

Od 14 marca wprowadzono pierwszą w tym roku korektę rozkładu jazdy pociągów. Obowiązuje ona do 12 czerwca 2021 roku. Zmiany zapewnią optymalne kursowanie pociągów na odcinkach, na których będą prowadzone prace inwestycyjne mające na celu poprawę jakości infrastruktury i samego podróżowania.

Zobaczcie też:

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Krokusy w Tatrach. W tym roku bardzo szybko

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto