W piątek 24 czerwca 2022 roku, Wojewoda Mazowiecki wydał zgodę na dalszą cześć rozbudowy II linii metra w Warszawie. Chodzi o III etap realizacji odcinka zachodniego, czyli budowę stacji C01 - Karolin. (ul. Sochaczewska/ ul. Połczyńska). Co istotne, decyzja ma rygor natychmiastowej wykonalności.
Nadając decyzji rygor natychmiastowej wykonalności, Wojewoda przychylił się do wniosku inwestora, który argumentował ten wniosek tym, że "Przedmiotowa inwestycja, uważana za największą inwestycję samorządową w Polsce, jest zadaniem wpisanym w "Strategię Rozwoju Miasta Stołecznego Warszawy do 2020 roku” stanowi jeden z głównych celów operacyjnych ww. strategii. Przedsięwzięcie jest niezbędne do poprawy jakości zintegrowanego systemu komunikacji publicznej m.st. Warszawy, które przyczyni się do wzrostu jakości życia mieszkańców Warszawy, zmniejszenia ruchu samochodowego i hałasu, co przyczyni się również do poprawy jakości środowiska" - czytamy w komunikacie Wojewody Mazowieckiego.
Jak przekazało biuro prasowe Wojewody Mazowieckiego, decyzja została wydana na podstawie ustawy "Prawo budowlane, ustawy o transporcie kolejowym" oraz Kodeksu postępowania administracyjnego po rozpatrzeniu wniosku o pozwolenie na budowę i wniosku o pozwolenie na rozbiórkę złożonego 11 grudnia 2020 r. i uzupełnionego 15 stycznia 2021 roku.
Rozbudowa II linii metra
Wojewoda Mazowiecki informuje w komunikacie, że 10 czerwca 2022 r. zakończył się udział społeczeństwa w postępowaniu dotyczącym budowy stacji C02 (ul. Rayskiego / ul. Szeligowska).
Nie wpłynęły żadne uwagi. Mazowiecki Urząd Wojewódzki obecnie oczekuje na wydanie postanowienia w sprawie uzgodnienia warunków realizacji przedsięwzięcia przez Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Warszawie - informuje biuro prasowe Wojewody Mazowieckiego.
Do 24 czerwca 2022 roku trwa z kolei udział społeczeństwa w ramach przeprowadzonej ponownej oceny oddziaływania na środowisko przed wydaniem decyzji o pozwoleniu na budowę stacji C03 (ul. Lazurowa/ul. Górczewska - rejon Urzędu Dzielnicy Bemowo).
Rzeczniczka Metra Warszawskiego Anna Bartoń poinformowała, że piątkowe pozwolenie to pierwsze z dziewięciu na które oczekuje miasto. Trzy pozwolenia dotyczyły wspomnianych stacji metra: Karolin, Chrzanów, Lazurowa, dwa - wentylatorni szlakowych, dwa kolejne - budowy STP Karolin oraz po jednym: dla szybu startowego tarcz TBM i na rozbiórkę budynku w rejonie zajezdni autobusowej.
Metro Warszawskie. Wojewoda nie dał zgody na otwarcie dwóch stacji
W piątek biuro prasowe wojewody mazowieckiego, poinformowało także, że ratusz nie dostarczył wszystkich potrzebnych dokumentów do wydania pozwolenia na użytkowanie dwóch nowych stacji drugiej linii metra: Ulrychów i Bemowo.
Miasto wezwano do jak najszybszego uzupełnienia braków w złożonych przed kilkoma dniami dokumentach.
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?