Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Warszawa na targach turystycznych w Berlinie

Redakcja
Materiały prasowe
Warszawa po raz kolejny brała udział w największych w Europie targach turystycznych ITB Berlin 2011 (9-13 marca). Polska była krajem partnerskim targów, co znalazło odzwierciedlenie w szerokiej promocji nie tylko regionów, ale także miast gospodarzy UEFA Euro 2012, wśród których poza Poznaniem, Gdańskiem i Wrocławiem znalazła się stolica.

Potencjalni turyści, którzy chcą odwiedzić nasze miasto, poszukiwali na targach przede wszystkim informacji. I takie otrzymali - dokładne, ładnie opracowane, zachęcające do lektury. W tym roku o Warszawę - miasto gospodarza Euro 2012 - pytali także kibice. Ze względu na charakter promocji Polski Warszawa przygotowała swoją ofertę nie tylko turystyczną, ale także zapowiadającą najważniejsze wydarzenia sportowe i kulturalne odbywające się w Warszawie przed Euro 2012, co spotkało się ze szczególnym zainteresowaniem osób odwiedzających stoisko Warszawy.

**

Czytaj także: W Warszawie będzie więcej Niemców? Stolica zachęca do odwiedzin

**

Od wielu lat niemieccy turyści to najliczniejsza grupa turystów odwiedzających Polskę. W minionym roku do Polski przyjechało 12,5 mln turystów, z czego aż 4,5 mln stanowili Niemcy, którzy zostawili ponad 2 mld euro. Największym powodzeniem cieszył się folder "Warszawa przed Euro 2012", który miał swój debiut właśnie w trakcie targów, a stworzony był z myślą o turystach kibicach przy współudziale Niemców mieszkających w Warszawie. Promowano także niemieckojęzyczną stronę oficjalnego portalu turystycznego Warszawy (www.warsawtour.pl/de).

Najczęściej zadawane pytania dotyczyły kalendarza rozgrywek oraz bazy noclegowej dostępnej w czasie mistrzostw. Wiele osób poszukiwało także informacji praktycznych oraz dotyczących zakupu biletów na mecze. Nadal dużym zainteresowaniem cieszyły się materiały w związane z Warszawą Chopina oraz film Agnieszki Holland promujący starania Warszawy o tytuł Europejskiej Stolicy Kultury 2016.

- Na uwagę zasługuje to, że Rok Chopinowski oraz działania promocyjne Warszawy z nim związane pozostawiły trwały ślad w świadomości turystów niemieckich oraz przedstawicieli branży turystycznej z całego świata - mówi Barbara Tekieli, dyrektor Stołecznego Biura Turystyki. - Touroperatorzy specjalizujący się w turystyce miejskiej i kulturowej zainteresowani byli największymi festiwalami muzycznymi odbywającymi się w stolicy: Skrzyżowanie Kultur oraz koncertami Sinfonii Varsovii w ramach festiwalu La Folle Journée.

Wiadomości z Twojego miasta prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!
Prześlij nam swój artykuł lub swoje zdjęcia. Nie masz konta? Zarejestruj się!
Masz firmę? Dodaj ją za darmo do Katalogu Firm.
Organizujesz imprezę? Poinformuj nas!

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Tomasz Bajerski po meczu Abramczyk Polonia Bydgoszcz - Orzeł Łódź

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto