W Warszawie w tej chwili jest dokładnie 499 kilometrów ścieżek rowerowych, a w do końca roku oddanych zostanie kolejne 50 km. W sumie, w ciągu najbliższych lat infrastruktura dla cyklistów może rozrosnąć się do ponad tysiąca kilometrów tras. Choć jest to najwyższy wynik w Polsce, Warszawie ciągle daleko do Kopenhagi, Amsterdamu czy Berlina. Nie chodzi jednak o długość tras, ale o skompletowanie jednolitej sieci. To, jako główny cel, postawił sobie ZDM, który "łata" braki w stołecznej mapie.
- Dla nas najbardziej liczy się jakość i spójność tras. Zależy nam na tym, aby ścieżki były budowane w długich ciągach i nie były przerywane - tłumaczył dla PAP-u Mikołaj Pieńkos z Urzędu m.st. Warszawy. - Ruch rowerowy co roku rośnie o nawet 20 proc., w związku z tym i sieć dróg rowerowych powinna się rozwijać. W ciągu ostatnich czterech lat w Warszawie powstało 200 km ścieżek rowerowych - dodaje.
Warszawa chce obecnie rozwijać nie tylko sieć wewnętrzną, ale także ścieżki które łączą obwodowe dzielnice i pobliskie miasta. W najbliższym czasie realizowane będzie 330 km tras za prawie 340 mln zł. Dzięki temu dotrzemy do Marek, Łomianek czy Konstancina. W przyszłości takich "łączników" pomiędzy miastami metropolii Warszawskiej ma powstać więcej, bo aż 1,1 tys. km dróg.
Paweł Szrot ostro o "Zielonej Granicy"."To porównanie jest uprawnione"
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?