Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Warszawa stawia na rozwój sieci metra. Studium będzie zawierały analizy zarówno obecnych, jak i nowych linii

Redakcja
Szymon Starnawski/ARCHIWUM
Miasto Warszawa ogłosiło przetarg na przygotowanie analizy rozwoju sieci metra - poinformował portal transport-publiczny.pl. Ma ona zawierać wielowariantową analizę możliwych przebiegów nowych linii metra oraz rozbudowy istniejących. Szczegóły poniżej.

Dokument zatytułowany "Studium rozwoju systemu metra w Warszawie - analiza docelowego układu sieci metra w Warszawie" ma zawierać kompleksową analizę różnych wariantów przebiegu nowych linii metra, a także tych istniejących oraz powiązań z innymi środkami transportu zbiorowego.
Jak ustalił transport-publiczny.pl, w zamówieniu jest mowa o analizie porównawczej pięciu wariantów przebiegu linii metra, a w tym trzech wariantów o długości około 75 kilometrów bazujących na przekazanych wykonawcy po podpisaniu umowy materiałach oraz dwóch wariantach autorskich, które będą rekomendacją kierunków rozwoju metra w Warszawie. Miasto podkreśla, że w docelowym układzie linii metra wykonawca powinien uwzględnić rekomendowany przebieg trzeciej linii metra na Gocław.

III linia metra

Przypomnijmy: O planach budowy metra na Gocław miasto poinformowało w marcu tego roku. Trzecia linia ma połączy Pragę - Południe z centrum stolicy, a docelowo również z Ochotą i Mokotowem. W pierwszym etapie, który zakończy się w 2028 roku, ma powstać sześć stacji. Nowa linia zostanie poprowadzona z funkcjonującej już od kilku lat stacji Stadion Narodowy, która od początku była planowana jako węzeł przesiadkowy. Stamtąd M3 pojedzie na kolejne stacje: Gocław, Jana Nowaka Jeziorańskiego, Ostrobramska, Rondo Wiatraczna, Mińska oraz Dworzec Wschodni. Powstanie też odgałęzienie prowadzące do Stacji Techniczno-Postojowej na Koziej Górce. Prace przygotowawcze dla pierwszego etapu już się rozpoczęły.

Trzy etapy

Portal transport-publiczny.pl podaje, że prace nad studium mają być podzielone na trzy etapy. Część pierwsza opracowania ma być gotowa siedem miesięcy po podpisaniu umowy i ma objąć wielosektorową analizę zawierającą warunki transportowe, społeczne, a także formalno-prawne. Drugim etapem będzie zaprojektowanie rozwiązań technicznych dla dwóch wybranych wariantów. Na ich wykonanie zwycięska w przetargu firma będzie mieć 15 miesięcy. Trzeci będzie polegał m.in. na wyjaśnieniu wybranych rozwiązań. Na wykonanie ostatniej części opracowania, jak i całego zamówienia, wykonawca będzie miał 16 miesięcy od momentu podpisania umowy.

Oferty do 3 listopada

Warszawa przeznaczyła na ten cel 4,92 miliona złotych. W przetargu mogą startować firmy, które w ciągu ostatnich 15 lat wykonały przynajmniej jedno studium sieciowe linii metra lub kolei aglomeracyjnej o długości minimum pięciu kilometrów, albo studium wykonalności dla linii metra lub innego podsystemu transportu szynowego o tej samej długości, z czego minimum jeden kilometr linii miał przebieg podziemny. Oferty można składać do trzeciego listopada tego roku.

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto