- Chcemy w systemowy sposób uspokoić ruch i poprawić bezpieczeństwo na osiedlach, uliczkach i ulicach, bezpośrednio w sąsiedztwie miejsc zamieszkania warszawianek i warszawiaków. To jeden z priorytetów prezydenta Rafała Trzaskowskiego, a opracowanie pozwoli nam na uporządkowanie już istniejących rozwiązań, wprowadzenie jednolitych standardów i określenie kierunków działań - mówi Michał Olszewski, zastępca prezydenta m.st. Warszawy.
Obecnie w stolicy funkcjonuje wiele elementów uspokojenia ruchu - od pojedynczych progów, przez wyniesione skrzyżowania do stref zamieszkania i Tempo 30, obejmujących całe kwartały ulic. Nowe strefy Tempo 30 zostały wdrożone w ostatnim czasie w kilku dzielnicach, a także w ramach rozszerzenia SPPN. Jak informuje stołeczny ratusz, Biuro Zarządzania Ruchem Drogowym pracuje nad kolejnymi projektami, a także inwentaryzuje wszystkie istniejące w stolicy strefy oraz odcinki ulic z ograniczeniami prędkości poniżej 50 km/h. Zadaniem wykonawcy będzie m.in. opracowanie mapy docelowego wdrożenia stref ruchu uspokojonego na terenie Warszawy na istniejących i projektowanych ulicach. Zwycięzca przetargu – zgodnie z wytycznymi - przygotuje też przykładowe projekty stref w dwóch dzielnicach stolicy.
- Standardy i wytyczne przekażemy zarządcom dróg oraz inwestorom, by mogły być jak najszybciej wprowadzone na istniejących ulicach oraz uwzględnione w projektach nowych dróg. Chcą tego mieszkańcy, którzy obecnie składają liczne wnioski o zamontowanie progów zwalniających lub wprowadzenie ograniczeń prędkości - dodaje wiceprezydent.
Strefy będą wdrażane na mniejszych ulicach - drogach gminnych, lokalnych i dojazdowych.
Krokusy w Tatrach. W tym roku bardzo szybko
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?