Budowa nowego przystanku Warszawa Ursus Niedźwiadek wkracza w kolejną fazę. Ruszają prace nad przejściem podziemnym pod torami dalekobieżnymi, przebiegającymi obok powstającego peronu. Wybrana technologia pozwala ograniczyć czas niezbędnego zamknięcia torów dalekobieżnych do minimum.
Zobacz: Veturilo pod śniegiem. System dziś nie ruszy
Od 14 kwietnia do 5 maja, 39 pociągów zostanie skierowanych trasą okrężną przez Warszawę Odolany, przez co czasy ich jazdy wydłużą się średnio o 10 minut. Pozostałe pociągi dalekobieżne będą korzystały z torów przeznaczonych do ruchu podmiejskiego. Kolejne prace w obrębie torów podmiejskich zostały zaplanowane od 10 maja do 1 września. Zaplanowana organizacja ruchu wiązać będzie się z prowadzeniem ruchu pociągów po jednym torze.
Przystanek Warszawa Ursus Niedźwiadek będzie umiejscowiony pomiędzy torami, dlatego jeden z nich musi zostać przebudowany. Tory będą przebiegać w odległości 11 metrów. Szerokość peronu o wysokości 76 cm wynosić będzie około 10 metrów, jego długość 200 metrów. Nowa infrastruktura zostanie przystosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych, rodziców z dziećmi w wózkach, czy podróżnych z cięższym bagażem, którzy będą mogli skorzystać z wind. Architektura nowego przystanku jest wzorowana na peronach linii z Warszawy do Grodziska Mazowieckiego. Zadaszenie nawiązuje formą do pozostałych przedwojennych przystanków na tej linii. Z peronu będzie prowadzić bezpieczne przejście do zbudowanego obok parkingu przesiadkowego Park and Ride.
Planowane zakończenie inwestycji to połowa października 2013 roku.
Zobacz też :Zobacz przedwojenną Warszawę w kolorze [WIDEO]
Wykonawcą zadania jest Mostostal Warszawa S.A. Koszt pierwszej części zadania (realizacja przejścia podziemnego) wynosi: 7 mln 581 tys. zł, a drugiej (budowa peronu i pozostałej infrastruktury): 8 mln 677 tys. zł.
Warszawa Ursus Niedźwiadek będzie kolejnym przystankiem, który pozwoli na rozszerzenie oferty kolei w obsłudze aglomeracyjnego ruchu pasażerskiego w granicach stolicy. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w 2008 roku oddały do eksploatacji przystanki na trasie ze stolicy do Radomia: Warszawa Aleje Jerozlimskie oraz Warszawa Żwirki i Wigury. Rok 2012 przyniósł wzbogacenie sieci kolejowej na terenie Warszawy o podziemne połączenie do stołecznego lotniska i o nową stację: Warszawa Lotnisko Chopina. Według planu, od połowy 2013 roku pasażerowie skorzystają z nowego przystanku Warszawa Zacisze – Wilno, który powstaje na linii kolejowej wybiegającej ze stacji Warszawa Wileńska w kierunku Wołomina i Tłuszcza. Z kolejnego nowego przystanku pasażerowie skorzystają w 2015 roku – przystanek Warszawa Mokry Ług powstanie w ramach modernizacji trasy Warszawa Rembertów – Tłuszcz – Sadowne.
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?