Warszawa w 2050 roku. Jak zmieni się komunikacja miejska w stolicy?
Nowe buspasy w zakorkowanych miejscach
Według raportu trasa tramwajowa w al. Wilanowskiej do Wilanowa to dobry pomysł, jednak jego realizacja może może być trudna z uwagi na ograniczone miejsce. Rozwiązanie przychodzi w postaci wydzielonych pasów dla ruchu autobusowego. Podobne rekomendacje znalazły się dla ul. Nowo-Ziemowita oraz trasy w ciągu Czerniakowskiej-Bis w kierunku Siekierek. Dobre wyniki w zakresie natężenia ruchu pasażerskiego osiąga ciąg tramwajowy Dźwigowa – Bolesława Chrobrego – Kleszczowa – Łopuszańska – Marynarska. Autorzy opracowania wskazują jednak, że realizacja tramwaju w tym korytarzu byłaby trudna technicznie i kosztowna. W zamian proponują więc korytarze autobusowe w ciągach Dźwigowa – Bolesława Chrobrego – Kleszczowa – Łopuszańska – Marynarska (bądź alternatywnie przez al. 4 czerwca 1989 r – al. Jerozolimskie – Łopuszańska – Marynarska).