Wymienione do tej pory oświetlenie uliczne pozwoliło Warszawie na zaoszczędzenie prądu w ilości jaka potrzebna jest do napędzania tramwaju linii 17 przez rok i dwa miesiące. "Siedemnastka" to najdłuższa linia tramwajowa w mieście, ale zdaniem ratusza, oszczędności mają sięgać znacznie dalej.
Demontaż starych sodowych lamp rozpoczął się jeszcze w 2020 roku. Ledowe oprawy SAVA, które zostały wybrane jako kandydaci na nowe oświetlenie potrzebują o 2/3 mniej prądu, a co za tym idzie są nie tylko bardziej ekologiczne, ale przede wszystkim, tańsze.
– Decyzję o modernizacji oświetlenia podejmowaliśmy w czasie, kiedy podwyżki prądu wahały się miedzy 30 a 80 proc., co przy skali obecnych cen na nikim już nie robi wrażenia. Inwestując w energooszczędne latarnie uprzedziliśmy szalony skok cen prądu i wykazaliśmy się wyobraźnią – mówi Rafał Trzaskowski, prezydent m.st. Warszawy.
Nowe światło uliczne jest także jaśniejsze i może zostać ustawione w taki sposób, by oświetlało jedynie drogę, a nie na przykład okna okolicznych mieszkań
Koszt wymiany opraw latarni na energooszczędne to ponad 32 mln złotych. Jednak dzięki dokonanej wymianie, miasto zaoszczędzi w przyszłym roku 35 mln złotych na energii elektrycznej. Na tym jednak nie koniec oszczędności, bo miasto zdecydowało o zakupie kolejnych energooszczędnych opraw. Łącznie, ponad połowa ze 100 tysięcy warszawskich latarni od przyszłego roku będzie już energooszczędna.
CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?