Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Warszawa Zachodnia coraz bardziej reprezentacyjna. Inwestycja, która rośnie w oczach. Kiedy oddadzą do użytku kolejne perony?

Kamil Jabłczyński
Kamil Jabłczyński
PKP PLK / stolicadobrychrelacji.pl
To jedna z największych inwestycji w stolicy, a zarazem początek zmian przed remontem całej linii średnicowej. Dworzec Warszawa Zachodnia wygląda coraz bardziej imponująco, a pasażerowie chociaż wciąż muszą liczyć się z utrudnieniami to także zaczynają korzystać z ukończonej już przez wykonawcę infrastruktury. Zaglądamy i sprawdzamy, co dzieje się aktualnie na budowie dworca.

Zmiany, zmiany, zmiany - mówił Tadeusz Dudała w filmie Stanisława Barei "Co mi zrobisz, jak mnie złapiesz". Tak też można poczuć się jeżeli na dworzec Warszawa Zachodnia nie zaglądamy przez jakiś czas. Na przełomie zostały oddane do użytku pasażerskiego nowe perony, a jak napisał sam wykonawca prac, firma Budimex, w lutym: Stacja Warszawa Zachodnia powoli zaczyna wyglądać jak zetknięcie się dwóch światów i myśli technicznej XXI wieku z pieśnią przeszłości.

Warszawa Zachodnia coraz bardziej reprezentacyjna. Inwestycj...

Faktycznie tak jest. Z jednej strony mamy nowoczesną halę od strony Alei Jerozolimskich, z której wchodzimy w przestarzałe tunele pod dworcami. Mamy część starych peronów, ale też już nowe. Niektórzy narzekają, że schody prowadzące z peronów na kładkę są dość strome. Kładka umiejscowiona jest wysoko, ale warto pamiętać, że tunel pod peronami będzie znacznie poszerzony, połączy wszystkie perony i będą z niego prowadzić windy i schody ruchome na perony. Kładka jako jedyne połączenie części dworca jest rozwiązaniem tymczasowym, chociaż niekoniecznie wygodnym.

Niektórzy podróżni zwracali też uwagę na to, że na nowym peronie cieknie dach i że nie zabezpiecza on w wystarczającym stopniu oczekujących na pociągi podróżnych. Zapytany o to przez nas rzecznik prasowy firmy Budimex tłumaczy: "stwierdziliśmy kilka drobnych przecieków. Zostały już naprawione – monitorujemy ten temat."

Jeszcze w tym miesiącu możliwe, że zostanie udostępniony dla podróżnych kolejny nowy peron - ósmy. Wcześniej zapowiadano, że nastąpi to wraz z marcową korektą rozkładu jazdy. Jeżeli nie nastąpiło opóźnienie to tak powinno się wydarzyć. Spoglądając z kładki prowadzącej nad peronami na wykonywane prace można odnieść naprawdę pozytywne wrażenie. Dworzec zaczyna prezentować się na dobrym europejskim poziomie, a prace prowadzone są praktycznie bez opóźnień.

- Warszawa Zachodnia zapewni oczekiwany komfort podróży. Wszystkie perony będą zadaszone. Ruchome schody, windy, system dynamicznej informacji oraz szerokie przejścia ułatwią dostęp do pociągów. Łatwiejsze będzie łączenie podróży koleją z komunikacją miejską. Bezpieczne zarządzanie ruchem kolejowym na Warszawskim Węźle Kolejowym będzie możliwe dzięki nowoczesnym urządzeniom i systemom komputerowym - zapewnia PKP PLK.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto