Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Warszawa Zachodnia przejdzie rewolucję. Nowoczesny dworzec z tramwajem w podziemiach [WIZUALIZACJE]

Redakcja
Warszawa Zachodnia przejdzie rewolucję. Będzie najładniejszym stołecznym dworcem [WIZUALIZACJE]
Warszawa Zachodnia przejdzie rewolucję. Będzie najładniejszym stołecznym dworcem [WIZUALIZACJE] mat. pras.
Kolejarze szykują się do remontu dworca Warszawa Zachodnia. Stacja ma być nowoczesna i dobrze skomunikowana. Będzie jeszcze więcej peronów, a pod nimi znajdzie się przystanek tramwajowy.

Warszawa Zachodnia ma szansę stać się najładniejszym dworcem w stolicy. Kolejarze, którzy niedawno przenieśli się do nowej siedziby zlokalizowane tuż obok (kompleks West Station), planują wielką przebudowę stacji.

Zachodnia ma być przede wszystkim węzłem przesiadkowym. Poza pociągami i autobusami, dostosowany zostanie postój dla taksówek oraz miejsca dla rowerzystów i samochodów osobowych. Pod peronami ma znaleźć się linia tramwajowa, która będzie biegła aż do Wilanowa.

- PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wspólnie z partnerami szczegółowo przygotowują przebudowę stacji Warszawa Zachodnia. Dzisiaj dysponujemy „Koncepcją architektoniczno-funkcjonalną infrastruktury pasażerskiej na stacji Warszawa Zachodnia”. W najbliższym czasie wybierzemy wykonawcę dokumentacji projektowej. Warszawa Zachodnia będzie multimodalnym węzłem komunikacyjnym. Pasażer będzie miał możliwość wygodnego i sprawnego łączenia kolei z komunikacją miejską – mówi Włodzimierz Żmuda, członek zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Przebudowa zacznie się w 2019 roku i potrwa dwa lata. Zachodnia będzie miała jeden peron więcej, a te już działające zostaną zmodernizowane i dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Zmieni się przejście podziemne, w którym znajdą się kasy oraz poczekalnia, a także hala peronowa.

Dworzec ma posiadać akcenty nawiązujące do modernistycznej tradycji linii średnicowej, a z jednego z peronów będziemy mogli dotrzeć do „Stacji Muzeum” czyli placówki przygotowywanej przez kolejarzy na Woli.

PKP tłumaczy, że cała koncepcja przebudowy została wykonana w oparciu o badania. Wykorzystano m.in. mikrosymulacje ruchu pieszego, dlatego ciągi piesze mają być dostosowane do potrzeb dworca przez który przewija się 60 tys. osób dziennie. Docelowo Zachodnia ma przyjąć jeszcze więcej pasażerów (120 tys. w roku 2030), a pełną funkcjonalność uzyska po przebudowie linii średnicowej czyli za siedem lat.


emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Dziennik Zachodni / Wielki Piątek

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto