Przebudowa Warszawy Zachodniej to w tej chwili największa inwestycja w stolicy. Budimex stawia nową stację za niemal dwa miliardy złotych netto. Prace potrwają do 2024 roku, ale zamiany można obserwować na bieżąco. To z tego powodu, że stacja jest cały czas "w ruchu". Pasażerowie z niej korzystający mogą oglądać postępy z dnia na dzień.
Warszawa Zachodnia. Ruszają prace w drugiej części stacji. P...
Ogromne zmiany na Zachodniej. Wyłączą dwa perony
Pasażerów będą czekać spore zmiany. Jak informują kolejarze od 11 grudnia zamknięte zostaną perony 3 i 4. Wykonawcy rozpoczną rozbiórkę, a także demontaż całej starej infrastruktury (tory, trakcja itp.). W tym miejscu wkrótce zacznie się budowa przystanków, podobnych do peronów 6, 7 i 8. Będą nowoczesne i "przykryte" wspólnym dachem. - Pod płytą wykonawca usunie grunt i będzie budował przejście podziemne, które połączy wszystkie perony. Przyjęta technologia robót pozwoli jak najszybciej udostępnić podróżnym nowe perony - informuje PKP PLK.
W związku z pracami od 11 grudnia zmieni się rozkład jazdy. Niektóre pociągi ominą Warszawę Zachodnią - pojadą linią obwodową (Warszawa Gdańska) lub przez Warszawę Centralną. Kilka dni później - 19 grudnia - Budimex zacznie budować łącznik między linią średnicową podmiejską i dalekobieżną w pobliżu przystanku Warszawa Ochota. Prace potrwają do 8 stycznia. W tym czasie pociągi w relacji Warszawa Zachodnia - Warszawa Śródmieście - Warszawa Wschodnia będą kursowały po jednym torze.
To oznacza, że sporo połączeń aglomeracyjnych zostanie odwołanych lub skróconych. Niektóre zostaną "puszczone" przez Warszawę Centralną. Pasażerowie, którzy dojeżdżają np. do pracy pociągami powinni koniecznie spojrzeć na nowy rozkład.
Co dzieje się na budowie Warszawy Zachodniej?
W tej chwili trwa wyposażanie nowych budynków lokalnego centrum sterowania (LCS) na stacji Warszawa Zachodnia i w nastawni Warszawa Włochy. Po jego uruchomieniu ruch pociągów będzie prowadzony za pomocą komputerowych systemów. To oznacza, że przerwy między połączeniami będą krótsze, a przepustowość linii znacznie wzrośnie.

Przed stacją, od strony zachodniej, zbudowano trzy kilkusetmetrowe wiadukty. Obecnie układane są na nich tory. Będą one obsługiwały ruch aglomeracji warszawskiej - umożliwią przejazd w stronę przystanków Warszawa Koło i Młynów na linii obwodowej.
- Poniżej poziomu stacji w tunelu dla pieszych między peronem nr 9 a peronem nr 6 kładzione są posadzki i wykańczane ściany. Powstają konstrukcje pod schody ruchome i windy. Wykonawca montuje instalacje energetyczne. Prowadzone są prace związane z systemem kanalizacji oraz odwodnienia - informują kolejarze.
Przebudowa Warszawy Zachodniej jest za połową. Wszystkie prace powinny zakończyć się na początku 2024 roku.
iPolitycznie - 300 milionów Putina by skorumpować Świat
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na Twitterze!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?