Oferty wpłynęły z Biura Projektów Metroprojekt z Warszawy (4 mln 797 tys. zł brutto), Safege z Warszawy (5 mln 547 tys. zł brutto) oraz Mosty Katowice (6 mln 795 tys. zł brutto) i Meritum Projekt z Katowic (2 mln 435 tys. zł).
"Propozycje są korzystniejsze od poprzednich. Obecna najtańsza jest o 1 mln 170 tys. zł niższa od najniższej z pierwszego przetargu. Właśnie rozpoczynamy analizę ofert i liczymy, że uda nam się wybrać najkorzystniejszą. Wyłoniony wykonawca będzie miał od daty podpisania umowy 30 miesięcy na przeprowadzenie powierzonego zadania" – poinformowali stołeczni drogowcy.
W poprzednim postępowaniu przetargowym zgłosiły się takie firmy jak: Biuro Projektów Komunikacyjnych z Poznania, Biuro Projektów Metroprojekt z Warszawy, Progreg z Krakowa i Safege z Warszawy. Jednak dla ZDM oferty te były zbyt drogie. Dlatego przetarg został powtórzony.
"Warto zwrócić uwagę, że np. Metroprojekt – jedna z dwóch firm, która złożyła ofertę dwukrotnie – tym razem zaoferował cenę o ponad 1 mln zł niższą niż w lipcu" – wskazuje Zarząd Dróg Miejskich.
Inwestycja obejmuje przebudowę jednej z głównych arterii stolicy Al. Jerozolimskich na odcinku od ronda Czterdziestolatka do ronda de Gaulle’a i dalej do wjazdu na wiadukt Mostu Poniatowskiego. Realizacja prac potrwa blisko trzy lata.
Warszawa. Skrzyżowania do likwidacji
Planowo zmienić się ma podział ulicy, powstaną szerokie chodniki z wyznaczonymi miejscami na ogródki gastronomiczne i drogami rowerowymi o szerokości trzech metrów po obu stronach. Po przebudowie jezdnie będą składały się z pasa ruchu ogólnego, buspasa i pasa do parkowania.
Jednak największa zmiana będzie dotyczyć ronda Dmowskiego i rondo de Gaulle’a, które znikną z mapy stolicy. W miejscach tych powstaną zwyczajne skrzyżowania z naziemnymi przejściami dla pieszych. Zebry pojawią się też na wysokości ul. Pankiewicza i Brackiej, przy stacji PKP Powiśle, a także na wysokości „Domu Partii” i po wschodniej stronie ronda Czterdziestolatka.
Ponadto modernizację przejdą przystanki tramwajowe i autobusowe – zostaną przesunięte, wydłużone i poszerzone.
"Przetarg na zaprojektowanie nowych Alej Jerozolimskich został przygotowany w porozumieniu z PKP, a jego zakres jest skoordynowany z inwestycją kolejową. Projekt opracowany przez ZDM ma zostać wykorzystany w procesie przebudowy linii kolejowej tak, aby wprowadzić zmiany nad tunelem kolejowym zamiast odtwarzania stanu istniejącego. Termin realizacji inwestycji jest zatem uzależniony od harmonogramu prac kolejowych" – podaje ZDM.
Pismak przeciwko oszustom, uwaga na Instagram
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?