Warszawa zyska 38 km nowych buspasów. Wiemy, gdzie się pojawią

Redakcja
Urząd Miasta st. Warszawy
Rozwija się sieć buspasów w Warszawie. Po utworzeniu pasa na ulicy Bitwy Warszawskiej 1920 r., miasto zapowiedziało stworzenie około 38 km kolejnych pasów dla autobusów w dziewięciu lokalizacjach. Chodzi o upłynnienie ruchu drogowego.

Przypomnijmy, że od poniedziałku, 30 sierpnia, został uruchomiony buspas na ulicy Bitwy Warszawskiej 1920 r., pomiędzy ulicami Szczęśliwicką a Grójecką, który mierzy 1,3 km. Po jego wyznaczeniu zmieniła się organizacja ruchu i zlikwidowane zostały trzy lewoskręty. Obecnie z ulicy Bitwy Warszawskiej 1920 r. nie ma możliwości skrętu w lewo w Białobrzeską, a także w Szczęśliwicką, od strony Grójeckiej. Jedynie osoby jadące od strony Alej Jerozolimskich mogą korzystać z lewoskrętu.

Warszawa zyska 38 km nowych buspasów. Wiemy, gdzie się pojawią

Teraz władze miasta zapowiedziały kolejne zmiany na stołecznych ulicach.

- Wytyczenie nowych buspasów znacznie poprawi płynność ruchu pojazdów Warszawskiego Transportu Publicznego na Białołęce, Mokotowie, Ochocie i Ursynowie oraz we Włochach. Skorzystają także pasażerowie z Legionowa, Jabłonny i Piaseczna – przekazał Michał Olszewski, zastępca prezydenta m.st. Warszawy.

Warszawa. Gdzie pojawią się kolejne buspasy?

- ulica Modlińska – na odcinku od ulicy Aluzyjnej do Światowida, w jednym kierunku, o długości ok. 4 km;
- ulica Czerniakowska – na odcinku od al. W. Witosa do ulicy Łazienkowskiej, w obu kierunkach, o łącznej długości ok. 5 km;
- Dolina Służewiecka i al. gen. W. Sikorskiego – na odcinku od ulicy Nowoursynowskiej do Jana III Sobieskiego, w obu kierunkach, o łącznej długości ok. 4 km;
- ulica Puławska – na odcinku od ulicy Dolina Służewiecka do granic miasta, w obu kierunkach, o łącznej długości ok. 15 km;
- ulica Łopuszańska – na odcinku od torów WKD do ulicy Orzechowej, w obu kierunkach, o długości ok. 2 km;
- ulica Marynarska – od węzła Marynarska do ronda Unii Europejskiej – w jednym kierunku, o długości ok. 2,5 km.
Ponadto miasto wytyczy buspasy, które usprawnią funkcjonowanie komunikacji miejskiej w czasie remontu estakad Trasy Łazienkowskiej. Będą one zlokalizowane
- na ulicy A. Krzyckiego – od Wawelskiej do Filtrowej, w jednym kierunku, o długości ok. 300 m;
- na ulicy Ostrobramskiej – od Lotniczej do Przyczółka Grochowskiego, w jednym kierunku, o długości ok. 3 km;
- oraz w al. Stanów Zjednoczonych – od ronda Wiatraczna do Przyczółka Grochowskiego, w obu kierunkach, o łącznej długości ok. 2 km.

W Warszawie pasy autobusowe tworzone są na czas dużych inwestycji miejskich, jak np. budowa drugiej linii metra. Wówczas buspasy pojawiły się na Pradze-Północ, Targówku, Woli oraz Bemowie. Ich łączna długość to około 30 km.

- Jeden z pasów – na ulicach: Połczyńskiej – Wolskiej i M. Kasprzaka, na odcinku Dźwigowa – Karolkowa, w obu kierunkach – zostanie utrzymany także po zakończeniu budowy – poinformował Jakub Dybalski rzecznik prasowy Zarządu Dróg Miejskich.

Dotychczas w stolicy utworzono ponad 68,5 km wydzielonych pasów dla komunikacji miejskiej. Z czego niektóre, jak np. na odcinku Grodkowska – Krępowieckiego na ulicy Górczewskiej, są dostępne wyłącznie lub przede wszystkim dla autobusów.

Dopłaty do cen energii

Wideo

Materiał oryginalny: Warszawa zyska 38 km nowych buspasów. Wiemy, gdzie się pojawią - Warszawa Nasze Miasto

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie