W 2020 roku pasażerowie Warszawskiego Transportu Publicznego kupili bilety za ponad 601 mln zł, w tym za pomocą aplikacji mobilnych za ponad 36,7 mln zł. Udział w sprzedaży tego sposobu dystrybucji biletów wyniósł 6,11 proc. Rok wcześniej było to 4,52 proc., oznacza to wzrost „popularności” tego kanału dystrybucji o 1,59 proc.
W ubiegłym roku użytkownicy Warszawskiego Transportu Publicznego mieli do dyspozycji siedem aplikacji na urządzenia mobilne. Mogli w nich kupować bilety jednorazowe, czasowe i krótkookresowe. Kupili w nich ponad 10,7 mln sztuk. Największą popularnością cieszyły się: bilety 20-minutowe – ponad 6,6 mln sprzedanych i jednorazowe przesiadkowe – ponad 3,8 mln. Najrzadziej w aplikacjach mobilnych sięgano po bilety: jednorazowe przesiadkowe grupowe – 52 sztuki i weekendowe grupowe – 1 822.
Mobilne automaty biletowe
W 2020 roku wzrost sprzedaży biletów – oprócz aplikacji na urządzenia mobilne – odnotowano także w przypadku mobilnych automatów biletowych. Pasażerowie kupili w pojazdach WTP bilety za prawie 117 mln zł, a udział w sprzedaży za pomocą tego kanału dystrybucji wyniósł 19,45 proc. W 2019 roku było to odpowiednio – blisko 153 mln zł i 15,38 proc. Wzrost popularności mobilnych automatów biletowych przekroczył więc 4 proc.
W ubiegłym roku pasażerowie mogli korzystać z 817 stacjonarnych automatów biletowych i 2 544 mobilnych, w tym: 1 887 zainstalowanych w autobusach, 579 w tramwajach i 78 w pociągach SKM. Kupiono w nich prawie 34 mln szt. biletów za blisko 352 mln zł. W biletomatach obu typów sprzedano najwięcej biletów 20-minutowych – prawie 17,6 mln szt. i jednorazowych – prawie 14 mln sztuk. Najrzadziej w automatach biletowych wybierano: Bilety Seniora – prawie 13,9 tys. sprzedanych sztuk, weekendowe – prawie 35,7 tys. sztuk i 3-dniowe – 72 tys. sztuk.
Zmiany w biletach kupowanych przez aplikację mobilną
Od 2 kwietnia zmienią się zasady korzystania z biletów kupionych przez aplikacje na smartfony. Będzie można jednorazowo nabyć ich więcej i skasować dopiero przed podróżą.
Bilety będą kasowane poprzez zbliżenie telefonu do kodu QR w pojeździe lub na stacji metra. W autobusach i tramwajach naklejki są naprzeciwko wszystkich drzwi, a w przypadku pojazdów dwukierunkowych (pociągi SKM, KM i WKD oraz niektóre tramwaje) w sąsiedztwie pary drzwi. Na stacjach metra kody QR są naklejane przy bramkach i windach.
Więcej: Od kwietnia zmiany w biletach kupowanych przez aplikację mobilną. Będą kasowane przez naklejki QR
Zobaczcie też:
Krokusy w Tatrach. W tym roku bardzo szybko
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?