Warszawiacy zagrożeni wyginięciem. O co chodzi z banerami, które pojawiły się w stolicy?

Joanna Postrzednik
Warszawiacy zagrożeni wyginięciem - takie hasło od kilku tygodni głoszą bilbordy, które możemy zauważyć na ulicach stolicy oraz w metrze. O co chodzi w kampanii WWF?
Warszawiacy zagrożeni wyginięciem - takie hasło od kilku tygodni głoszą bilbordy, które możemy zauważyć na ulicach stolicy oraz w metrze. O co chodzi w kampanii WWF? 2012agency.com
Udostępnij:
Warszawiacy zagrożeni wyginięciem - takie hasło od kilku tygodni głoszą bilbordy, które możemy zauważyć na ulicach stolicy oraz w metrze. O co chodzi w kampanii WWF? O tym poniżej, w dalszej części artykułu.

COP24 – klimatyczny szczyt ONZ

Od 2 do 14 grudnia 2018 w Katowicach trwał klimatyczny szczyt COP24. To największe takie zgromadzenie na świecie. Przedstawiciele 196 państw, obserwatorzy i media, łącznie ponad 30 tysięcy osób przyjechało rozmawiać o przyszłości naszej cywilizacji i zmianach klimatycznych. Opinię publiczną zaszokowały m.in. wypowiedzi prezydenta Dudy, który podczas uroczystości otwarcia zadeklarował, że w Polsce potrafimy jednocześnie chronić klimat i dalej spalać węgiel. W reakcji na antynaukowe stwierdzenia prezydenta, Fundacja WWF przygotowało kampanię „Jesteś zagrożonym gatunkiem”.

Warszawiacy zagrożeni wyginięciem

Na potrzeby kampanii WWF Polska, Agencja 2012 stworzyła serię grafik i animacji, w których pandę wielką, symbol zagrożonych gatunków, która od lat znajduje się w jej logo, zastępują ludzkie twarze. W logo kampanii pojawia się m.in. podobizna prezydenta Andrzeja Dudy, czy premiera Morawieckiego, ale także Donalda Tuska czy Angeli Merkel – polityków odpowiedzialnych i współodpowiedzialnych za decyzje mające wpływ na stan środowiska naturalnego. Na ulice Warszawy trafiły billboardy z hasłami "Mieszkańcy Warszawy zagrożeni wyginięciem" oraz "Warszawiacy zagrożeni wyginięciem". Celem kampanii jest uświadomienie opinii publicznej, że jeśli nie zaczniemy działać natychmiast, czekają nas ogromne zagrożenia. Realne katastrofy, które dotkną ludzkość.

Konsekwencje zmian klimatycznych dotkną każdego z nas – dlatego WWF stworzył narzędzia pozwalające każdemu w prosty sposób dołączyć do kampanii. Za pomocą strony cop.wwf.pl każdy ma możliwość stworzyć grafikę z własną twarzą w logo WWF.

Co się stanie, gdy temperatura Ziemi wzrośnie o kolejny 1°C?

Za koncepcję i realizację kampanii odpowiada warszawska agencja 2012. Partnerami kampanii są Ströer Media, studio ColorOffOn, Papaya Films oraz Imago PR.

Wideo

Komentarze 4

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

D
Dariusz Karczmarczyk
Działalność człowieka ma niewielki wpływ temperaturę atmosfery, a CO2 już wogóle. Metam CH4 o 27 razy bardziej przyczynia się do ocieplenia niż CO2. Jaki z tego wniosek ignorantko? Lepiej zajmij się GAZPROM'em - o ile masz odwagę, a nie polskim węglem. Tym bardziej, że można wdrożyć technologię zgazowania podziemnego węgla.
G
Gość
Jebane słoje
P
Przyjezdny?
Olo, zagrożony to ty jesteś, ale przez swoją głupotę...
O
Olo
Zagrozeni to my jestesmy ale przez.przyjezdnych
Dodaj ogłoszenie