Plac przed Metrem Centrum, to przestrzeń ściśle związana z miastem, którą każdy zna. Codziennie odwiedzana jest przez tysiące warszawiaków i przyjezdnych. Jej stałym elementem jest zmienność murali zdobiących przestrzeń wokół, która trwale łączy się ze sztuką uliczną. – Chcemy oddać patelnię w ręce ludzi, którzy będą potrafili umieszczać na murach treści estetyczne i zajmujące. Ściany patelni pracują 24 godziny na dobę, bo są w sercu miasta – mówi Robert Zydel, dyrektor Biura Marketingu Miasta.
Pojawiające się na patelni murale wzbudzają szeroki odzew. Nigdy nie są przypadkowe i zawsze niosą ze sobą pewien przekaz. To sztuka, historia i idea w jednym. Wśród tych, które najbardziej zapadły w pamięć można wymienić chociażby dzieło, które powstało z okazji otwarcia Muzeum Warszawy, czy mural „Żonkile” Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN, a także „Hello 2017 #SylwesterWarszawa”.
Wymagania ratusza są jasno sprecyzowane i zakładają ożywienie "Patelni" poprzez projekcję nastawioną na interakcję sztuki z widzem. Realizowane murale mają wywoływać pozytywne skojarzenia z Warszawą, jako miastem otwartym i zachęcającym do działania. "Powinna je cechować wysoka wartość artystyczna i estetyczna" - czytamy.
Oferty można składać do środy, 9 sierpnia, do godz. 12.00. Wyłoniony operator, działający z ramienia m.st. Warszawy, dysponować będzie ścianami patelni przy wejściu do stacji metra Centrum od dnia podpisania porozumienia do 16 sierpnia 2018 r. Nowy gospodarz wykona siedem murali, z czego cztery według projektów własnych, a trzy według projektów przesłanych przez miasto. Murale będą musiały uzyskać akceptację Wydziału Ochrony Krajobrazu Miasta.
Filip Chajzer o MBTM
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?