Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Warszawska Rotunda Miastoszpecicielem 2014

MM Warszawa
MM Warszawa
Warszawska Rotunda zdobyła tytuł Miastoszpeciciel 2014
Warszawska Rotunda zdobyła tytuł Miastoszpeciciel 2014 mat. prasowe
Zdaniem jurorów konkursu organizowanego przez stowarzyszenie Miasto Moje A w Nim właśnie ten budynek zasługuje na tytuł Miastoszpeciciela. „Wykorzystywanie pawilonu jako stojaka reklamowego świadczy o pogardzie dla wysiłku projektantów...”.

Ogłoszenie wyników konkursu odbyło się w poniedziałek 11 sierpnia w Muzeum Sztuki Nowoczesnej. Tytuł Miastoszpeciciel 2014 - w opinii jury - zdobyła warszawska Rotunda (rok temu był to „Okrąglak” przy placu JP II w Olsztynie). W głosowaniu internautów zwyciężyła w tym roku fasada budynku przy ul. Sienkiewicza w Kielcach.

Zobacz również: "Nie wstydź się zerwać", czyli usuwamy reklamy

Dlaczego wygrała Rotunda? - Jurorzy uznali, że jeżeli duża firma - liczący się bank, mający duży budżet na promocję i reklamę i obdarzany zaufaniem przez wielu Polaków - traktuje ikoniczny budynek w centrum miasta jako wieszak na reklamę, trudno wymagać od mniejszych firm, by stosowały się do jakichkolwiek zasad dotyczących umieszczania reklam i szyldów - czytamy na stronie stowarzyszenia Miasto Moje A w Nim. „Wykorzystywanie pawilonu jako stojaka reklamowego świadczy o pogardzie dla wysiłku projektantów, niskiej wrażliwości estetycznej i braku szacunku dla mieszkańców Warszawy” - napisali w uzasadnieniu jurorzy.

Tytuł Miastoszpeciciela mogli przyznać także internauci w oddzielnym głosowaniu. Tutaj „zwycięzcą” okazała się ściana budynku przy ul. Sienkiewicza w Kielcach, która została szczelnie pokryta tablicami. „Nic przestrzeni się nie zmarnowało, jak ekonomicznie, tyle reklam pomieścić, jednak, że skrzynki energetyczne nie są wykorzystane to skandal, cóż za niedopatrzenie” - można było przeczytać w komentarzach internautów.

Celem konkursu Miastoszpeciciel jest wyłonienie najbardziej szkodliwej dla polskiego krajobrazu reklamy lub budynku w najbardziej spektakularny sposób obwieszonego reklamami. Na konkurs nadesłano 57 propozycji, które w sumie zebrały 1575 głosów.

Dodatkowe informacje o wynikach konkursu Miastoszpeciciel 2014 można znaleźć tutaj.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto