Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Warszawskie spółki komunikacyjne idą na zakupy. Miliardy złotych na transport publiczny

Martyna Konieczek
Nowe autobusy, tramwaje i pociągi. Warszawa inwestuje miliardy złotych w transport publiczny
Nowe autobusy, tramwaje i pociągi. Warszawa inwestuje miliardy złotych w transport publiczny Fot. Ewelina Wójcik
Komunikacja miejska to najczęściej wybierany przez warszawiaków środek transportu. Autobusy, pociągi, metro i tramwaje przewożą ponad miliard pasażerów rocznie. Mieszkańcy powinni podróżować bezpiecznie, szybko i w komfortowych warunkach, dlatego miasto inwestuje miliardy złotych w nowe pojazdy.

Autobusy gazowe
Miejskie Zakłady Autobusowe zamówiły dostawę 80 autobusów gazowych wraz z paliwem (50 autobusów przegubowych i 30 klasy maxi, o długości 12 metrów). Jest to największe jak do tej pory zamówienie przewoźnika na dostawę autobusów niskoemisyjnych i pierwsza z zapowiadanych dużych dostaw taboru ekologicznego.
Miasto w przetargu otrzymało dwie oferty. O kontrakt walczą polski Solaris, który zaoferował około 140 milionów złotych, a także niemiecki MAN proponujący ponad 133 miliony złotych. Pierwsze pojazdy mają pojawić się nie wcześniej niż wiosną 2019 roku.

Tramwaje
Tramwaje Warszawskie wiosną 2017 roku ogłosiły wielki przetarg na zakup 213 nowych tramwajów. Chodzi o 123 pojazdy w zamówieniu podstawowym i 90 w opcji. Zadaniem producenta w zadaniu podstawowym jest dostawa 85 tramwajów dwukierunkowych oraz 18 pojazdów jednokierunkowych o długości do 33 m, a także 20 wozów krótszych o długości do 24 m. Producent będzie miał od podpisania umowy 22 miesiące na dostarczenie tramwajów. Szacowana wartość kontraktu to 2,3 mld zł brutto.

Szybka Kolej Miejska
Tabor Szybkich Kolei Miejskiej powiększy się o 21 nowoczesnych pociągów. W sumie spółka zakupi 15 elektrycznych pociągów pięcioczłonowych i 6 czteroczłonowych. Zwycięzcą przetargu na dostarczenie nowych składów została bydgoska Pesa. Projekt Pierwsze nowe pociągi mają przyjechać do Warszawy po 18 miesiącach od dnia zawarcia umowy. Wartość inwestycji to blisko 500 mln zł, a dofinansowanie sięga kwoty 202,7 mln zł.

Metro
Metro Warszawskie chce kupić 37 sześciowagonowych składów. Nowe pociągi będą obsługiwać II linię, która w latach 2019-23 ma być wydłużana na Wolę i Bemowo oraz Targówek i Bródno. Pierwsza dostawa wagonów przewidziana jest w ciągu 20 miesięcy od daty podpisania umowy. Na zakupy miejska spółka przeznacza około 1,5 mld zł., część kosztów pokryje Unia Europejska.


od 12 lat
Wideo

Wybory samorządowe 2024 - II tura

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto