Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Warszawskie Sushi World najlepszą restauracją sushi w Polsce. Tam zjesz nietypowe rolki inspirowane kuchniami świata

Redakcja
Krystian Dobuszyński
Sushi World to najlepsza restauracja sushi w Polsce według użytkowników portalu Pyszne.pl. W menu znajdziemy pozycje inspirowane kuchniami świata, m.in. kuchnią hiszpańską czy koreańską. Porozmawialiśmy z twórcą Sushi World o tym, jak zdobył serca miłośników tak nietypowego sushi oraz zapytaliśmy o przepis na prowadzenie gastronomii w czasach pandemii. Szczegóły w tekście poniżej.

Restauracja Sushi World najlepszą w Polsce

Najlepsza w Polsce restauracja sushi znajduje się w Warszawie - tak wynika z rankingu opracowanego przez Pyszne.pl w oparciu o popularność lokali i oceny wystawiane przez klientów na przestrzeni 2020 roku. Mowa o lokalu Sushi World, który mieści się przy ul. Ogrodowej 48 w stolicy. Dostaniemy tam niestandardowe sushi, jakiego w Warszawie dotąd nie było.

Sushi inspirowane kuchniami świata

- Sushi World to nowoczesna restauracja fusion z bazą kuchni japońskiej. W menu znajdziemy sushi inspirowane kuchniami świata, m.in. kuchnią hiszpańską, koreańską czy wegetariańską. W Warszawie jest mnóstwo różnego rodzaju restauracji. Aby się wyróżnić, trzeba mieć swoją wizję, własną koncepcję. Nasze sushi jest inne, różni się od tych, jakie możemy zjeść w niemalże każdej suszarni - mówi nam Rafał Janowicz, właściciel Sushi World. I dodaje, że głównym założeniem jest wyróżnianie się w każdym szczególe, począwszy od projektu opakowań na wynos, przez komponowanie własnych rodzajów rolek i sosów po autorskie nazwy zestawów.

Warszawskie Sushi World najlepszą restauracją sushi w Polsce...

Ibiza, Manhattan, Bangkok, Brooklyn

W menu znajdują się klasyczne rodzaje sushi, które są dobrze znane miłośnikom kuchni japońskiej. Jednak tym, co wyróżnia Sushi Word są autorskie koncepcje rolek o nietypowych nazwach. - Jedną z lubianych rolek jest Fushimi. To spotkanie smaków słodkich i pikantnych. Łączy ona uramaki z kremowym serkiem, karmelizowaną cebulkę, avocado, opalanego łososia. Rolka polana jest sosem dragon ball i teriyaki, posypana szczypiorkiem i białym sezamem - opisuje właściciel Sushi World.

Z kolei jedną z najbardziej lubianych przez warszawiaków pozycji w menu jest rolka Brooklyn, która łączy uramaki z czarnym ryżem, marynowaną krewetką, avocado, na wierzchu sos ali oli i panco.- Rolki Brooklyn nie znajdziecie w żadnej suszarni, bo jest to nasz autorski pomysł, oparty na odpowiednich proporcjach i połączeniu właściwych smaków - podkreśla właściciel. Zespół na bieżąco pracuje nad wdrażaniem nowych pozycji w menu. - Mamy taką zasadę, aby średnio co pół roku odświeżać nasze menu. Idziemy z trendem, sięgamy po nowe receptury, próbujemy nowych smaków. Słuchamy klientów i rozwijamy najbardziej lubiane pozycje- dodaje Rafał Janowicz.

Z Hiszpanii do Warszawy

Pomysł na założenie tego typu restauracji narodził się w Hiszpanii, gdzie kilka lat temu pracował właściciel Sushi World. - Byłem szefem kuchni w hiszpańskiej restauracji. Obserwowałem, jak działa gastronomia w modelu take away. Doszedłem do wniosku, że prowadzenie restauracji to jedno, a sprzedaż na wynos to osobna sprawa. Tutaj skupiliśmy się głównie na take away. Na tym oparty jest nasz biznes, który możemy porównać m.in. do działania McDonalda czy TelePizzy - podkreśla Rafał Janowicz.

“Pandemia zwiększyła nam obroty”

W czasach pandemii jedzenie na wynos jest jeszcze bardziej popularne. Świat się zmienia, a nowa sytuacja na rynku gastronomii pokazuje, że jedynym pewnym i stabilnym modelem biznesowym jest dostawa i dania na wynos. Są firmy, które w czasach pandemii potrafią i mogą dostosować się do nowych warunków, ale są też takie, które nie podołają. Jak przyznaje właściciel, okres pandemii sprawił, że obroty firmy zwiększyły się. Średnio każdego dnia kucharze przygotowują ponad 100 zestawów sushi.

- Samo przyrządzenie dania to nie wszystko – trzeba je jeszcze dowieźć do klientów. Tutaj również postawiliśmy na błyskawiczne tempo. Dbamy o to, by logistycznie wszystko było dopięte na ostatni guzik - mówi właściciel Sushi World.

Take away receptą na sukces

Sprzedaż w Sushi World odbywa się głównie w internecie. - Sprzedajemy na wynos i dojeżdżamy do klienta. Wszystko dostosowane jest tak, aby przebiegało jak najszybciej i klient na czas otrzymał swoje zamówienie. Dlatego opracowaliśmy każdy etap do perfekcji. Skupiliśmy się na płatnościach kartą przez Internet, mamy własny system dostaw i bardzo łatwą w obsłudze stronę internetową. Wciąż szukamy naszych słabych punktów i poprawiamy to, co ulepszy ten biznes - mówi Rafał Janowicz. I dodaje, że dzięki modelowi take away restauracja nie jest ograniczona ilością stolików w lokalu. To z kolei pozwala zespołowi na obsługiwanie każdej ilości zamówień na wynos.

Logistyka, kuchnia, dostawcy

Model take away restauracji “wbił się” w wymagania obecnej sytuacji. Z racji, że lokal funkcjonuje głównie na sprzedaży jedzenia na wynos, w restauracji nie ma stolików. Sushi podawane jest w naczyniach jednorazowych, więc w kuchni nie są potrzebne zmywarki. Nie ma też kelnerów. - Firma opiera się na trzech filarach. Jest to logistyka, kuchnia i dostawcy. Nie jesteśmy ograniczeni stolikami. To jest duża przewaga nad restauracjami działającymi w normalnym trybie. Jednak lokal jest otwarty dla klientów. Każdy, kto tutaj przychodzi odebrać swoje zamówienie może obserwować przez szybę, jak pracuje sushi master i jak funkcjonuje lokal - podsumowuje Rafał Janowicz.

Sushi World znajduje się na ul. Ogrodowej 48 w Warszawie.

Zobaczcie też:

od 7 lat
Wideo

Wytrawny sernik z pomidorkami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto