Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Węzeł Wzgórze już otwarty

Maciej Czarniak
Maciej Czarniak
Zakończono najważniejszą i najtrudniejszą fazę przebudowy Węzła św. Maksymiliana. Ostateczny koniec remontu w marcu 2011 roku.

- Czwartkowe (4 listopada) otwarcie to co prawda historyczny moment, ale nie przewidzieliśmy z tej okazji wstęg, baloników i fanfar, bo to jeszcze nie koniec inwestycji - mówi Joanna Grajter z Zespołu Prasowego Urzędu Miasta.

Od dzisiaj samochody jadące od strony Wejherowa i dzielnic zachodnich miasta ulicą Kielecką oraz od strony ul. Wielkopolskiej i Stryjskiej Drogą Różową w stronę centrum Gdyni będą korzystały z dwóch nowych tuneli - pod Drogą Różową i pod torami kolejowymi przy peronie SKM. Z tego powodu wprowadzono też drugą, rewolucyjną zmianę. Przejazd pod wiaduktem kolejowym nad al. Piłsudskiego staje się jednokierunkowy i odtąd będzie prowadził ruch od skrzyżowania ul. Władysława IV i al. Piłsudskiego w stronę zachodnich dzielnic Gdyni. Dla pieszych przygotowano natomiast nową kładkę, dzięki której spokojnie i bezpiecznie można pokonać nowo otwarty przejazd.

- Naprawdę nie poznajemy tego miejsca - mówi pani Janina, która od blisko czterdziestu lat mieszka w bloku w pobliżu Węzła. - Prace przez miniony rok były bardzo uciążliwe i powodowały duży hałas. Pokonanie skrzyżowania nie było przyjemne. Teraz jest już o wiele lepiej - dodaje jej mąż.

Co tak naprawdę mają dać nam obie te zmiany? Jest to całkiem proste. Przez obszar Węzła św. Maksymiliana przebiega 45 proc. linii transportu publicznego Gdyni. Do tej pory pod torami pomiędzy al. Zwycięstwa, ul. Władysława IV a Śląską i Drogą Gdyńską mogło przejechać maksymalnie 3,6 tys. pojazdów na godzinę. Po oddaniu przebudowanego węzła do użytku będzie mogło przejechać tamtędy nawet 5,2 tys. pojazdów na godzinę, czyli o 44 proc więcej - mówi Joanna Grajter.

Przebudowa węzła św. Maksymiliana to jedna z największych drogowych inwestycji w Gdyni. Łącznie pochłonąć ma 59,6 mln złotych, z czego niemal połowa pochodzi z Unii Europejskiej.

Jak widać przebudowa idzie zgodnie z planem i bez opóźnień. Najbardziej uciążliwe dla mieszkańców i zmotoryzowanych prace zostały zakończone i to co pozostało, to głównie prace wykończeniowe. Do użytku nie został jeszcze oddany odcinek ul. Świętojańskiej, od modernizowanego węzła do skrzyżowania z al. Piłsudskiego, jak również tunel podziemny dla pieszych o długości 100 metrów stanowiący przedłużenie tunelu biegnącego pod Drogą Gdyńską, torami SKM i PKP.

Tunel łączyć będzie przystanek SKM Wzgórze św. Maksymiliana ze Skwerem Plymouth, dzięki czemu piesi zaoszczędzą znaczną ilość czasu nie musząc pokonywać wieloetapowych przejść. I choć na wprowadzenie tych zmian jest jeszcze kilka miesięcy (planowany finał przebudowy węzła św. Maksymiliana to 8 marca 2011 r.) to zgodnie z tym czego dowiedzieliśmy się od Marka Stępy, wiceprezydenta Gdyni, wszystkie prace powinny zakończyć się jeszcze w 2010 roku.

Czytaj codziennie:

MMTrojmiasto.pl/Wiadomości
MMTrojmiasto.pl to portal dziennikarstwa obywatelskiego. Napisz tekst, opublikuj fotoreportaż i weź udział w konkursie "Tym żyje miasto". Co miesiąc do wygrania 200 zł za artykuł miesiąca, 200 zł za materiał multimedialny miesiąca oraz 100 zł za inną aktywność w MMTrojmiasto.pl! Dowiedz się więcej o konkursie dziennikarstwa obywatelskiego: Tym żyje miasto »

Nasza akcja: Ale obciach! | PGE Arena Gdańsk | Przewodnik
po Pomorzu
| Piłkarska Ekstraklasa | Praca Trójmiasto

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gdansk.naszemiasto.pl Nasze Miasto