Koszt inwestycji to aż 150 mln zł, z czego 74,5 mln zł stanowią środki z Funduszu Spójności Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. 7,5 km odcinek pomiędzy Podkową Leśną i Grodziskiem Mazowieckim zostanie rozbudowany i przebudowany. Poza budową nowego toru kompleksowo zmodernizowany zostanie również ten obecnie istniejący, a także stacje „Podkowa Leśna Główna” oraz „Grodzisk Mazowiecki Radońska”. Odcinek zostanie też przystosowany do przejazdu przez osoby z niepełnosprawnościami.
– Codziennie pociągami WKD podróżuje kilkanaście tysięcy mieszkańców podwarszawskich gmin. Do tej pory ruch na trasie Podkowa Leśna – Grodzisk Mazowiecki odbywał się po jednym torze. Budowa drugiego to przede wszystkim większa liczba połączeń, a co za tym idzie szybszy dojazd mieszkańców aglomeracji do pracy, domu czy do lekarza – mówił marszałek województwa mazowieckiego Adam Struzik.
Termin zakończenia realizacji całej inwestycji to koniec 2023 roku. Z kolei po nowym drugim torze, którego budowa została zaplanowana w pierwszej fazie realizacji inwestycji, pasażerowie powinni pojechać już w I kwartale 2023 roku. Wraz z jego otwarciem rozpocznie się rozbiórka oraz kompleksowa przebudowa toru istniejącego.
W pierwszej kolejności zostanie wybudowany tor z Podkowy Zachodniej do Grodziska (ok. 6 miesięcy), następnie po jego zakończeniu i możliwości przełączenia ruchu istniejącego toru na nowy tor, nastąpi kompleksowa naprawa istniejącego toru (6 miesięcy). Natomiast remont toru z Podkowy Głównej do Podkowy Zachodniej wraz z przebudową obiektów inżynieryjnych planowany jest na 12 miesięcy. Wtedy też zaplanowane jest przesunięcie przystanku, tak aby poprawić bezpieczeństwo na przejeździe – wspominał w lutym Artur Tusiński, burmistrz Podkowy Leśnej.
Najbardziej punktualny przewoźnik w Polsce
Warszawska Kolej Dojazdowa była najbardziej punktualnym polskim przewoźnikiem w 2021 roku. Osiągnięty przez WKD wskaźnik punktualności wyniósł 99,46 proc., co oznacza, że prawie każdy pociąg przyjechał do stacji bez opóźnienia.
WKD realizuje przewozy na wydzielonej infrastrukturze, dzięki czemu pociągi nie są narażone na większość czynników generujących opóźnienia. Dodatkowo na sieci WKD o długości 36 km sporadycznie dochodzi do zdarzeń losowych. Większość przewoźników z najlepszymi wynikami punktualności wykonuje przewozy na stosunkowo niewielkie odległości - wyjaśnia w swoim w raporcie UTK.
Michał Pietrzak - Niedźwiedź włamał się po smalec w Dol. Strążyskiej
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?