Odcinek centralny drugiej linii metra ma mieć długość 6,1 km. Będzie się składał z siedmiu stacji: Rondo Daszyńskiego, Rondo ONZ, Świętokrzyska, Nowy Świat, Powiśle, Stadion i Dworzec Wileński.
Przetarg został ogłoszony 15 października. Dziś miasto otworzyło oferty. Najniższa - złożona przez konsorcjum włoskiej firmy Astaldi, tureckiej Gulermak oraz polskiego Przedsiębiorstwa Budowy Dróg i Mostów z Mińska Mazowieckiego – wyniosła ok. 4,1 mld zł (brutto). Tymczasem miasto może przeznaczyć na budowę drugiej linii metra około 3,7 mln zł.
Nieco droższa – o około 300 tys. zł – była oferta konsorcjum, na którego czele stoi chińska firma China Overseas Engineering Group. Najdrożej za wybudowanie drugiej linii metra policzyło sobie z kolei konsorcjum hiszpańskich i polskich firm. Ich oferta wyniosła około 6,1 mld złotych.
Komisja przetargowa sprawdzi teraz dokładnie wszystkie propozycje. Druga linia metra przetnie się z pierwszą na wysokości stacji Świętokrzyska, która będzie pełniła funkcję stacji przesiadkowej. Kolejnym punktem podziemnych przesiadek będzie przystanek Stadion, który połączy ze sobą drugą linię, z jej południowym odgałęzieniem w kierunku Gocławia.
Stacje Dworzec Wileński i Stadion zostaną skomunikowane z koleją. Dodatkowo ze stacji przy popularnym „Wileniaku” będzie można przesiąść się do szybkiego tramwaju, kursującego Trasą W-Z.
Źródło: ZTM
Czytaj również:
Metro warszawskie 25 lat w budowie
Druga linia metra szybciej?
Nie dojedziemy metrem na stadion
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?