Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Woda lux leje się w kryzysie: rynek luksusowej wody mineralnej pęcznieje [ZDJĘCIA]

Redakcja
Fot. Maciej Jeziorek/Polskapresse
Wody mineralne z wyższej i najwyższej półki zalewają ostatnio polski rynek – informuje "Puls Biznesu".

Polacy w porównaniu z innymi narodami Europy wciąż piją mało wody. Co skłoniło producentów, żeby pławić ich w luksusie? Odpowiedź może zaskoczyć. - W kryzysie najlepiej sprzedaje się to, co najdroższe, i to, co najtańsze. Cierpi średnia półka. Jest to więc dobry czas na wprowadzanie na rynek wód Premium - mówi Jacek Sadowski, prezes agencji Demo Effective Launching.

Katarzyna Pióro, PR manager marki Cisowianka, przekonuje, że rozwój segmentu Premium wiąże się z dojrzewaniem rynku. - Z wodą dzieje się dokładnie to, co kiedyś z winami. Restauracje budują karty wód, a klient robi się coraz bardziej świadomy - do konkretnego mięsa chce dobrać odpowiednią wodę tak, jak dobiera się wino - tłumaczy Katarzyna Pióro.

Czytaj także: Mela Koteluk: Prowadziłam pamiętnik. To z niego wytrąciłam pierwsze teksty piosenek [WYWIAD]

Jej zdaniem, ta część rynku dopiero się tworzy. Z szacunków Wojciecha Rutkowskiego, prezesa Krajowej Izby Gospodarczej Przemysł Rozlewniczy (KIGPR), obecnie to nie więcej niż 1 proc. rynku wody butelkowanej, wartego 2,6 mld zł. - Nie spodziewamy się jednak, żeby rynek wód premium i super premium przekroczył próg kilku procent udziałów - dodaje prezes KIGPR.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto