- Polski rynek jest dość nasycony sklepami wielkopo- wierzchniowymi, dlatego teraz powstawać będzie więcej dyskontów, małych supermarketów i placówek osiedlowych działających w sieci - mówi Andrzej Faliński, dyrektor Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji, która skupia sieci handlowe.Widać to także na Kujawach i Pomorzu. W minionym roku, w Bydgoszczy, Toruniu, Włocławku, Grudziądzu, Inowrocławiu i Chojnicach przybyło np. 13 Biedronek (patrz: infografika). Teraz, tylko w tych miastach, jest ich łącznie aż 67.Inwestują także inne sieci. POLOmarket w minionym roku otwierał sklepy nie tylko w dużych ośrodkach (takich jak Bydgoszcz), ale i w małych miejscowościach (np. Brzozówka koło Torunia)."Piotr i Paweł" w tym roku planuje otwarcie 10 placówek, w tym dwóch w Kujawsko-Pomorskiem. Tesco ma w tym województwie już około 40 tys. metrów kwadratowych sprzedaży (czyli jakieś 5-6 boisk piłkarskich), ale wciąż inwestuje. Także w mniejsze sklepy, w miejscowościach liczących od 2 tys. mieszkańców. Dlaczego polski rynek jest zaliczany do ewenementów na skalę europejską? Odpowie na to artykuł w serwisie StrefaBiznesu.pomorska.pl
Strefa Biznesu: RPP zdecydowała ws. stóp procentowych? Kiedy obniżka?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?